۶۷۰۰ زلزله‌زده سراوانی در چادر اسکان داده شدند

به گزارش افکارنیوز، مرتضی مرادی‌پور در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای زلزله‌زدگان منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملیات امدادرسانی و توزیع اقلام مورد نیاز منطقه همچنان ادامه دارد و تاکنون یک هزار و ۴۴۴ چادر در ۱۰ اردوگاه توزیع و برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه حتی در برخی منازل چادر امدادی در حیات خانه برپا شده است، گفت: با وجود پس‌لرزه‌های پس از زلزله و ترک‌ خوردگی برخی منازل مردم منطقه سراوان دو شب اخیر را در حیاط خانه خود و در چادر به سر برده‌اند و تاکنون ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از این طریق اسکان یافته‌اند.

مرادی‌پور تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به توزیع اقلام امدادی و مواد غذایی حدود سه تن کالاهای ضروری مانند غذاهای بسته‌بندی شده، پتو و چادر توسط بالگردهای هلال‌احمر طی ۱۹ عملیات پروازی به این مناطق ارسال شده است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر همچنین در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان بوشهری گفت: تاکنون حدود ۷ هزار دستگاه چادر، ۱۸ هزار تخته پتو و بیش از ۱۰ هزار تخته موکت بین زلزله‌زدگان این منطقه توزیع شده است.

وی با تأکید براینکه آشپزخانه سیار هلال‌احمر هر روز در یکی از مناطق زلزله‌ بوشهر حضور می‌یابد، افزود: به همین روش تاکنون ۴ هزار و ۱۰۰ وعده غذای گرم بین مردم توزیع شده و در کنار آن ۳۰ هزار بسته غذایی یک نفره و دو هزار و ۲۰۰ بسته سبد غذایی خانوار برای تأمین نیازهای غذاهای ضروری یک‌ماهه بین مردم منطقه توزیع شده ست.

به گزارش خبرنگار فارس زلزلهای به بزرگی ۷.۷ ریشتر ساعت ۱۵:۱۳ روز سهشنبه مناطقی در شمال استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.