ایجاد فرصت‎های شغلی جدید برای زنان سعودی

به گزارش افکارنیوز، وزارت کار عربستان سعودی با اجرای طرح جدیدی موسوم به «طرح حافظ» در نظر دارد برای زنان بیکاری که در این طرح ثبت نام کرده‌ و متقاضی داشتن شغل هستند، فرصت‌های تازه‎ای فراهم آورد. یکی از حرفه‎های جدید ارائه شده در این طرح، اشتغال در رستوران‎ها و کافی‎شاپ‎ها است.

«آلا خلید»، یکی از زنان این کشور که به تازگی در کافی‎شاپ مشغول به کار شده، می‎گوید: این روزها تعداد زنان عربستانی که در این فضاهای کاری فعالیت دارند، رو به افزایش است.

«آلا خلید» می‎افزاید: محیط رستوران و کافی‎شاپ فضای مناسبی برای کار کردن است و از آنجایی که این اماکن در خیابان‌های اصلی قرار دارند، نیروهای پلیس در اطرافشان حضور دارند و از نظر امنیتی خطری متوجه زنان نیست.

«ایمان محمد» نیز یکی دیگر از زنان عرب است که در رستوران مشغول به کار است و در مورد این تجربه‌اش اظهار می‎دارد: خانواده‌ام با کار کردن من در چنین فضاهایی مخالف بوده و معتقدند که تغییرات اجتماعی بیشتری برای حضور زنان در چنین موقعیت‌های شغلی لازم است اما همسر ایمان، او را در این زمینه حمایت کرده است.

هرچند تعداد زنان مشغول به کار در رستورانهای عربستان در حال افزایش است اما برخی از مردم این کشور اقدام اخیر دولت را مخالف با فرهنگ آنان میدانند از اجرای این طرح چندان خشنود نیستند.