معاون دادستان دادگاه کیفری استان پیش از ظهر دیروز در جلسه علنی رسیدگی به این پرونده به بیان جزئیات بیشتر این پرونده پرداخت و اظهار داشت: روز سوم دیماه سال جاری در روستای گیوشاد از توابع شهر خوسف جنازه یک مادر به همراه دختر ۷ سالهاش غرق خون در خانه پیدا میشود و مردم مراتب را به اطلاع پلیس میرسانند و پیگیری برای پیدا کردن سرنخ آغاز میشود.

به گزارش وطن امروز، محمد نوروزی ادامه داد: در پی این تحقیقات مشخص شد که داماد این خانواده که به همراه همسرش در روستای گل زندگی می‌کند آخرین کسی است که با این خانواده تماس تلفنی برقرار کرده و از اینجا وی تحت ظن ماموران قرار می‌گیرد تا اینکه خود این مرد به قتل عمد اعتراف می‌کند.

وی تصریح کرد: پس از کشف اجساد بیگم دلاکه به همراه دختر ۷ ساله‌اش زهره خسروی که از زمان وقوع جرم ۳ یا ۴ روز گذشته بود اقدامات اولیه آغاز و مشخص شد که علت مرگ اصابت یک جسم سنگین با سر دو قربانی بوده است به گونه‌ای که موجب شکستن جمجمه دختربچه شده بود.

معاون دادستان دادگاه کیفری خراسان جنوبی ازدواج اجباری این مرد و اختلافات خانوادگی پس از آن را عامل اصلی وقوع این جرم دانست و افزود: داماد که اکنون متهم به قتل مادرزن و خواهر زن خود است با همسرش اختلاف داشته و در حالی که تنها ۸ ماه از ازدواج آنها می‌گذرد این اختلافات تشدید شده که البته می‌شد با روش‌های دیگر به این غائله خاتمه داد.

نوروزی تصریح کرد: با توجه به اعتراف قاتل، وجود شواهد و مدارک در بازسازی صحنه جرم و نظر پزشکی قانونی عمدی بودن این قتل کاملا مشخص بوده و دادگاه باید حکم مقتضی را با توجه به اینکه این کار سبب ترس و وحشت مردم منطقه نیز شده است، صادر و اجرا کند.

محمد دستگردی، وکیل اولیای دم این پرونده نیز در این جلسه گفت: عمدی بودن این قتل با توجه به اعترافات متهم مشخص است و اولیای دم مقتولان تقاضای اشد مجازات و قصاص متهم را دارند. متهم این پرونده نیز در سخنان خود با قبول این اتهام اظهار داشت: مقصر اصلی این اتفاق خود من هستم ولی همسر، مادرزن و پدر من نیز مقصر هستند چرا که برای حل اختلافات من و همسرم هیچ کاری انجام ندادند. وی که تنها ۲۲ سال سن دارد و ۸ ماه از آغاز زندگی مشترکش میگذرد و به شغل چوپانی مشغول بوده به شرح چگونگی آشنایی و ازدواج خود پرداخت و گفت: آن شب برای صحبت کردن با مادرزنم به خانه آنها رفتم ولی وی به فحاشی و نفرین کردن پرداخت و من نیز تعادل روحی خود را از دست دادم و با چوب ضرباتی را به سر او وارد کردم ولی از وجود خواهرزنم زیر پتو بیاطلاع بودم که به صورت ناخودآگاه ضرباتی نیز به وی اصابت کرده است. وی ادامه داد: من قصد کشتن نداشتم تنها میخواستم که آنها را زخمی کنم که بعداً متوجه شدم که آنها کشته شدهاند.