پرداخت مابه التفاوت سهمیه سوخت به معولان

به گزارش افکارنیوز، همایون هاشمی در نشست تخصصی اعضای فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس افزود: در سال جاری نیز مابه‌التفاوت نقدی سوخت معلولان همانند سال گذشته به صورت ماهانه پرداخت می شود که مبلغ آن برای معلولان تهرانی ماهانه ۱۵ هزار تومان و معلولان سایر استانها ۱۰ هزار تومان خواهد بود.

وی تأکید کرد: پرداخت مابه‌التفاوت نقدی سوخت معلولان به معلولان واجد‌الشرایط پرداخت می شود.

وی در مورد لایحه بازنگری شده حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: پس از پیگیری‌های لازم این لایحه به هیئت دولت ارسال شد و یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی در دوره جدید مدیریتش ارائه خدمات بیشتر در قالب قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان به جامعه هدف است که در این راستا نیز تلاش می‌شود برنامه‌های متعددی به خانواده‌های تحت پوشش ارائه شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارسال لایحه بازنگری قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان به دولت خبر داد و گفت: این لایحه در کمترین زمان ممکن به تصویب می رسد.

هاشمی افزود: امیدواریم لایحه حمایت از حقوق معلولان هر چه زودتر در کمیسیون‌های تخصصی دولت تأیید و در نهایت با تصویب هیئت وزیران به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته با کمیسیون اجتماعی مجلس و همچنین اعضای فراکسیون حمایت از حقوق معلولان قرار است لایحه بازنگری شده قانون حمایت از حقوق معلولان در کمترین زمان ممکن پس از ارسال از سوی دولت به تصویب برسد.

هاشمی در مورد مناسب‌سازی معابر و اماکن در کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید شهرداری‌ها به وظایف قانونی خود عمل کنند و این در حالی است که هم اکنون در بحثمناسب‌سازی در اکثر استان‌ها با مشکلاتی روبرو هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص مناسب‌سازی معابر در سطح شهر تهران گفت: به جز چند منطقه اقدام خاصی در بخش مناسب‌سازی شهر تهران انجام نشده و امیدواریم با دستور شهردار تهران و شهرداری مناطق اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

وی در خصوص اعتبارات سال جاری سازمان بهزیستی گفت: پیشبینی میکنیم اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته رشد خوبی را داشته باشد و بتوانیم یک جهش دیگری در حوزه بهزیستی در پایان دولت دهم داشته باشیم.