کم بارش‌ترین استان‌های کشور

به گزارش افکارنیوز، وزارت نیرو اعلام کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون پس از سیستان و بلوچستان و سمنان، استان خراسان جنوبی با ۱۱۸ میلیمتر بارندگی در رتبه بعدی استان های کم بارش کشور قرار گرفته است. با این حال، حجم بارش های استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶۰۷ میلیمتر ثبت شده است.

میزان بارش استان چهارمحال و بختیاری در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۹ درصد و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله یک درصد افزایش نشان می دهد. پس از این استان، گیلان با ۵۹۷ میلیمتر و کهگیلویه و بویراحمد با ۵۸۲ میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، دیگر استان های پربارش کشور گزارش شده اند، میزان بارش استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۰ درصد و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۱ درصد کاهش نشان می دهد.

بر اساس اين گزارش، میزان بارش استان كهگيلويه و بويراحمد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته ۹ درصد و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۲ درصد كاهش نشان می دهد. همچنين از ابتداي مهرماه سال گذشته تاكنون در استان سمنان ۱۱۲ ميليمتر بارندگی صورت گرفته که اين ميزان بارش در مقایسه با سال آبی پیش از آن ۲۴ درصد كاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۵ درصد افزايش يافته است.