مرگ ۱۴ تن در حادثه آتش‌سوزی اتوبوس

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ محمدرضا مهماندار روز پنجشنبه ‌در خصوص جزئیات این سانحه رانندگی با تکذیب برخی آمارهای ارائه شده در این خصوص گفت: اتوبوس VIP اسکانیا صبح امروز از اهواز به اصفهان حرکت کرده بود که ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه در کیلومتر ۴۰ محور اهواز – هفتکل در لاین مخالف با یک دستگاه کامیون باری تصادف می‌کند و در پی آن اتوبوس آتش گرفته و این آتش به کامیون نیز سرایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس VIP‌ مذکور گنجایش ۲۷ سرنشین را داشته است، آمار مبنی بر حضور ۴۰ سرنشین در اتوبوس مذکور را رد کرد و افزود: براساس صورت وضعیت شرکت مسافربری مربوطه، اتوبوس یاد شده در زمان حرکت ۱۱ مسافر داشته که در پی این حادثه ۱۱ نفر از سرنشینان اتوبوس و دو نفر از سرنشینان کامیون در صحنه کشته و پنج نفر از سرنشینان دیگر اتوبوس - که به نظر می‌رسد در مسیر سوار شده‌ بودند -، مجروح شده و به بیمارستان اعزام شدند که یکی از این افراد در بیمارستان فوت کرده است.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد اتوبوس مذکور تعدادی مسافر نیز در بین راه سوار کرده است، گفت: بر اساس آمارهای قطعی اعلام شده در این حادثه ۱۴ نفر کشته و چهار تن در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نیست، گفت: ‌ بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد اتوبوس مذکور پس از تصادف با کامیون به دلیل نامعلومی آتش گرفته که این آتش به کامیون نیز سرایت کرده است.

وی گفت: تمامی اجساد شناسایی شدند و بررسی پلیس برای مشخص شدن علت این حادثه همچنان ادامه دارد.

مهماندار همچنین از تعطیلی شرکت مسافربری رویال سفر اهواز خبر داد و گفت: تا زمان رسیدگی به پرونده این حادثه و بررسی تخلف احتمالی با هماهنگی سازمان راهداری ، شرکت مسافربری مذکور تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.