محل احداثراکتور هسته‌ای شیراز مشخص شد

به گزارش افکارنیوز، منطقه فارس، حسین صادق‌عابدین در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان فارس گفت: با تغییر شرایط آب و هوایی و تغییر شرایط کشاورزان، باید تحقیقات در زمینه کشاورزی، نیز تغییر کرده و فعالانه عمل کند تا با ارائه دستاوردهای نوین علمی، باعثپایداری در تولید محصولات کشاورزی شود.

وی با تاکید براینکه باید با استفاده از روش‌های جدید و کاهش هزینه‌هایی مانند مصرف آب و سموم کشاورزی، بهره‌وری کشاورزان افزایش یابد، خاطر نشان کرد: راکتور آب سبک استان فارس به زودی احداثخواهد شد و از تحقیقات بخش کشاورزی پشتیبانی خواهد کرد.

استاندار فارس با تاکید بر این که راکتور هسته‌ای استان فارس باعثسرعت گرفتن تحقیقات در زمینه کشاورزی این استان خواهد شد، افزود: محل احداثراکتور هسته‌ای آب سبک شیراز در حاشیه شهر زرقان مشخص شده است و امیدواریم در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

صادقعابدین با بیان این که مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیازهای بخش وسیعی از کشور در زمینه ارقام جدید قابل کشت را تامین میکند، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ رقم جدید بذر قابل کشت بهزودی در استان فارس برای استفاده کشاورزان کشور معرفی خواهد شد.