آیا سارقان منزل دستگاه طلایاب دارند؟

به گزارش افکارنیوز،سرهنگ فریدون خالقی‌فرد با بیان اینکه سارقان برای ارتکاب عمل مجرمانه خود نیازمند انگیزه و زمینه مساعد هستند، گفت: اگر سارقی که دارای انگیزه انجام این عمل مجرمانه است، زمینه مساعد را برای ارتکاب مشاهده کند، چرخه سرقت انجام می‌گیرد و ما باید شرایطی فراهم کنیم که این زمینه‌ها کم یا از بین برود.

وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی سهوا مسئولان کشورنیز تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که عواقب و تبعات مختلفی دارد، گفت: سال گذشته براساس مسائل اقتصادی، بانک مرکزی تصمیمی در مورد فروش سکه در مدت معین اتخاذ کرد که در همان زمان ما به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اعلام کردیم که باید تبعات و تمهیدات در فروش این سکه‌ها اندیشیده شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه مسئولان باید تمهیداتی در مورد نگهداری این سکه‌ها در بانک‌ها، در نظر می‌گرفتند، گفت: حتی باید تمهیدات تامینی نیز برای ارائه این سکه‌ها به مردم، انتقال از بانک به منزل و همچنین نگهداری در منزل در نظر گرفته می‌شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه نقطه نظرات کارشناسی مورد کم‌ توجهی قرار گرفت، گفت: حداقل بانک‌ها باید برای نگهداری این سکه و طلاها در بانک شرایط آسان‌تری را مهیا می‌کردند، چرا که بعضا دیده شده به علت کمبود یا هزینه بالای صندوق‌های امانات از نگهداری آنها در بانک خودداری می‌کنند.

خالقی‌فرد با بیان اینکه تجربه به سارقان اثبات کرده است که داخل هر منزلی سکه و ارز وجود دارد، گفت: در بازجویی‌های فنی و پلیسی گاها دیده شده که سارقان عنوان می‌کنند که از منازل دست خالی بیرون نمی‌آیند و این انگیزه فراوانی برای سرقت از منزل برای سارقان ایجاد کرده است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه نگهداری طلا و سکه در منزل، آیتم تشویقی برای سارقان محسوب می‌شود، گفت: این سبب شده که سارقان به گفته خودشان " دست خالی از منازل خارج نشوند. "

وی با رد برخی شایعات مطرح شده در مورد اینکه سارقان به دستگاه‌های طلایاب مجهز هستند، گفت: این مطلب به شدت تکذیب می‌شود چرا که تاکنون پرونده‌ای در مورد این موضوع تشکیل نشده است و از لحاظ فنی نیز این امر ناشدنی است.

خالقیفرد به دارندگان طلا و سکه توصیه کرد: از نگهداری این اقلام در منازل خودداری کرد اما در صورتی که مجبور به این امر شدید، از قرار دادن این اموال در محلهای متعارف همچون گاوصندوق و کشوهای میز که سارقان به آنها اشراف کامل دارند، خودداری کرده و از جاسازهایی که سهلالوصول نباشد، داخل منزل استفاده کنید.