به گزارش افکارنیوز،فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: این متهم که مردی ۲۵ ساله و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه هاست اقدام به برداشت ۴۰۰ میلیون ریال از حساب شهروندان کرده است.

سردار ˈکریم کشوریˈ افزود: وی پس از طراحی یک نرم افزار بسیار پیچیده جاسوسی، تحت عنوان پروژه دانشجویی اقدام به نصب آن بر روی سیستم های چند کافی نت در شهرستان های کرمانشاه و اسلام آباد غرب کرده بود.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات کارشناسان پلیس فتا، این نرم افزار به نحوی طراحی شده بود که پس از مراجعه مالباختگان که اکثر آنان دانشجو هستند به کافی نت های مذکور و بخصوص هنگام پرداخت اینترنتی شهریه، اطلاعات حساب بانکی آن ها را ذخیره و به ایمیل شخصی متهم انتقال داده می شد.

رییس پلیس استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه متهم با وجوه برداشت شده با استفاده از هویت های جعلی مختلف اقدام به خرید اینترنتی تعداد قابل توجهی لپ تاپ و گوشی تلفن همراه کرده بود افزود: بررسی های ماموران در پلیس فتا حاکی است که این هکر برای فرار از شناسایی و ردیابی در مراحل مختلف ارتکاب جرم، از اینترنت کشورهای اروپایی استفاده می کرده است.

کشوری خاطرنشان کرد: در بازرسی های انجام گرفته از منزل مسکونی متهم، مشخصات و اطلاعات بانکی تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان که در واقع قربانیان آینده وی بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: در خلال رسیدگی به این پرونده توسط ماموران پلیس فتا، دو همدست متهم به همراه شش متهم دیگر نیز دستگیر شده و با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.