به گزارش افکارنیوز، در روز ۳۱ فروردین ماه سال جاری خانم جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۴۵ ونک به مأموران اعلام کرد که توسط راننده یک دستگاه خودرو پراید مشکی مورد سرقت اموال و آزار و اذیت قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای ناحیه ۲۷، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



شاکی پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۲۰:۴۰ روز ۳۱ فروردین، در خیابان شریعتی روبروی بیمارستان ایران مهر سوار یک‌دستگاه خودرو پراید مشکی شدم.

در ابتدای پل عابر پیاده جنب مجموعه ورزشی انقلاب، راننده پراید با قمه مرا تهدید و اقدام به سرقت ۳۰ هزار تومان وجه نقد، گردنبند طلا و عابر بانک من کرد اما با وجود گرفتن سرقت و با گذاشتن چاقو روی صورتم مرا مورد آزار و اذیت قرار داد که به محض ایستادن یک دستگاه خودرو در کنار من، به سرعت مرا از ماشین پیاده و از محل گریخت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کاراگاهان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی خود به بررسی شماره پلاک خودرو پراید پرداخته و اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت بوده است.

همزمان با ادامه تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری متهم، پرونده‌های مشابه مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از زنان جوانی شدند که به همین شیوه و شگرد و توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکی مورد سرقت اموال و آزار و اذیت قرار گرفته بودند.

یکی از شکات پس از حضور در اداره پنجم و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: زمانیکه متوجه نیت راننده پراید شدم خود را در حالیکه ماشین در حال حرکت بود، به بیرون از ماشین پرتاب کردم.

با توجه به حساسیت موضوع، تیم ویژه‌ای‌ از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی اقدامات فنی گسترده‌ای را در این خصوص آغاز و موفق به شناسایی تصویر متهم در زمان مراجعه به یکی از شعبات بانکی غرب تهران شدند.

با به‌دست آمدن تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی از شکات پرونده جهت شناسایی تصاویر دعوت به عمل آمد و تمامی آنها تصویر فردی لاغر اندام و با موهای کم پشت را به عنوان متهم، مورد شناسایی قرار دادند.

سرانجام با اقدامات گسترده پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی متهم به نام غلامرضا متولد ۱۳۵۷، ساکن اسلامشهر شدند که بلافاصله هماهنگی‌های لازم قضایی انجام و متهم در ۱۵ اردیبهشت سال جاری دستگیر و در کشف و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی از اموال و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از شکات نیز کشف شد.

متهم پس از انتقال به اداره پنجم و انجام مواجهه حضوری، توسط شکات مورد شناسایی قرار گرفت؛ متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، در اعترافات اولیه خود و در خصوص نحوه انتخاب طعمه‌های خود به کارآگاهان گفت: عصرها به تهران می‌آمدم مسافران زنی را که ظاهری خوب داشتند را سوار کرده و در ادامه با چاقو آنها را تهدید و اموالشان را سرقت و بعد از سرقت، آنها را مجبور می کردم تن به خواسته من بدهند.

متهم پس از مواجهه حضوری با یکی از شکات و تأیید اظهارات این زن جوان، به کارآگاهان گفت: این خانم جوان را در زیر پل اشرفی اصفهانی به عنوان مسافر سوار کرده و نزدیک میدان پونک زمانیکه می‌خواست پیاده شود، چاقو را زیر پهلویم گذاشته و در خودرو را قفل و به سمت بوستان نهج البلاغه حرکت کردم و در مکانی خلوت در پشت یک دستگاه اتوبوس توقف و تمامی لوازم او را سرقت کردم و او را مورد آزار اذیت قرار دادم؛ نهایتا این خانم جوان را در میدان پونک به بیرون از ماشین پرتاب و از محل متواری شدم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با شناسایی متهم از سوی شکات و اعترافات اولیه متهم در خصوص سرقت به عنف و اقدام به آزار و اذیت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و شکات در دستور کار قرار گرفته است و شناسایی شکات همچنان در حال انجام بوده و تا به این لحظه از تحقیقات، خانم جوان دیگری در ساعت ۱۰:۳۰ امروز حضور در اداره پنجم متهم را مورد شناسایی قرار داد؛ لذا با توجه به احتمال افزایش جرایم ارتکابی، از تمامی شکات پرونده دعوت میشود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس اگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.