تداوم بارش‌ها در پایتخت

به گزارش افکارنیوز،محمداصغری با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بارندگی‌ها در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت، گفت: اوج بارندگی در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور تا روز سه‌شنبه خواهد بود.

کارشناس ارشد هواشناسی اظهار داشت: بارندگی‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ‌ ایلام، خوزستان، زنجان، ‌همدان، ‌لرستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات زاگرس، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، اصفهان، سمنان و خراسان شمالی و رضوی طی این هفته از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی یادآور شد: کلان‌شهر تهران نیز تا اواسط هفته جاری شاهد بارش باران، تگرگ، رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد خواهد بود.

اصغری درباره تغییرات دمای هوا در این کلان‌شهر بیان داشت: تغییرات دمای هوا در پایتخت ملموس نخواهد بود به‌طوریکه پیش‌بینی می‌شود در اواخر هفته دمای هوای تهران حدود ۲درجه سانتی‌ گراد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه برای نیمه جنوبی کشور و مناطق زلزله زده استان هرمزگان پدیده جوی خاصی پیشبینی نمیشود، خاطرنشان کرد: پیشبینی وضع هوای مناطق زلزله زده استان هرمزگان طی ۲ روز آینده حاکی از آن است که این مناطق دارای آسمان صاف گاهی با وزش باد و در برخی ساعات بعدازظهر کمی ابری خواهند بود.