به گزارش افکارنیوز، محمود مظفر با اشاره به زلزله ۶.۲ ریشتری شهرستان بشاگرد که کانون اصلی آن در بخش گهران است، اظهار داشت: در این زلزله و پس لرزه‌های متوالی آن روستاهای ایرر، تیدر، کلاهو، شهر شیب کلاه و سرهور خسارات ۷۰ درصدی دیدند که روستای ایرر به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شد که یک فوتی این زلزله برای این روستا بود که یک کودک ۱۳ ماهه بود.


وی افزود: تاکنون ۳۰۰ تیم ارزیاب و امدادی از مراکز استان و شهرستان‌ها و همچنین از شهرهای سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان در قالب ۳۵ تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.


مظفر به اعزام بالگردهایی از شهرهای چابهار، کرمان، فارس و تهران به مناطق زلزله‌زده نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۹۰۰ چادر امدادی به همراه اقلام مرتبط اسکان و تغذیه اضطراری بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است و امدادگران با ۶۵ خودرو نجات نیز در مناطق زلزله زده برای کمک رسانی حضور دارند.


رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به تعداد مجروحان این زلزله که بالغ بر ۱۹ نفر بودند، تصریح کرد: این مجروحان آمار جمعیت هلال‌احمر است که ۱۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و یک کودک نیز برای درمان بیشتر به بیمارستان اعزام شده بود که متاسفانه فوت کرد.


مظفر اظهارداشت: پس از زلزله ۶.۲ ریشتری بشاگرد تاکنون ۷۰ پس لرزه در این مناطق رخ داده است که بزرگترین آن ۵.۷ ریشتر بود و این تعداد پس‌لرزه‌ها در نوع خود آمار قابل توجه و بی‌سابقه ای بوده است به‌ صورتی‌که نیمی از این پس‌لرزه‌ها بالای ۴ ریشتر قدرت داشته است.


وی بیان کرد: با توجه به زلزله‌ها و به‌خصوص تعداد پس‌لرزه‌ها، امکان حضور مردم در منازلشان تا اطلاع ثانوی وجود ندارد و این در شرایطی است که وقوع پس‌لرزه‌ها همچنان ادامه دارد ولی مواد غذایی و آب آشامیدنی به مقدار لازم بین آسیب‌دیدگان زلزله توزیع شده است.


رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان کرد: در زلزله ۶.۲ ریشتری شهرستان بشاگرد تا ساعت ۱۸ دیروز مرحله جستجو و نجات به اتمام رسید و در حال حاضر در مرحله لکه گیری نهایی امدادی قرار داریم.