دستجردی به مرکز پژوهش‌های مجلس رفت

به گزارش افکارنیوز، روز گذشته همایش «هم اندیشی سلامت» در سالن مشروطه مجلس برگزار شد و دستجردی طی سخنانی در این همایش بر لزوم انجام کار جمعی و علمی در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: باید به سلامت به عنوان اولویت اصلی کشور از توجه شود.

وی توجه به نیازهای اصلی مردم در حوزه درمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اقدام در جهت کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت و تمرکز بر برنامه ریزی در این جهت ضروری است. دستجردی به جایگاه مجلس شورای اسلامی و نقش آن در قانون اساسی کشور اشاره کرد و مرکز پژوهشهای مجلس را به عنوان اتاق فکر نمایندگان خواند.

وی همچنین با اشاره به تدوین نقشه جامع، علمی و همچنین نقشه جامع سلامت کشور گفت: تدوین این نقشه‌ها نتیجه تفکر و عقل جمعی بود. بنابراین نظارت بر حسن اجرا و تدوین برنامه‌هایی جهت اجرای نقشه‌های بالادستی لازم است.

این همایش ۲۴ ساعت پس از ابلاغ حکم دستجردی و با حضور رییس مجلس و جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دکتر سیدحسن امامی رضوی معاون درمان وزیر بهداشت، معاون درمان وزیر بهداشت، دکتر منصوری رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر غلامحسین نیک نژاد معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، ‌ دکتر ملک زاده وزیر اسبق بهداشت و اساتیدی چون دکتر اردشیر قوام زاده، محمدعلی محققی و … برگزار شد.

نقش مرکز پژوهشها در سلامت به عنوان مغز متفکر مجلس، توجه به نقش سازمانهای مختلف و همچنین نقش سه قوه در سلامت مردم، بومی سازی فضای سلامت و آموزش همگانی، تاکید بر لزوم تامین بودجههای سلامت، توجه به مقوله سلامت و ارتباط آن با رشد اقتصادی کشورها، توجه به مباحث سلامت با تکیه بر عقل و خرد جمعی و حذف منیتها در مدیریتها، توجه به نظام پیشگیری با محوریت ارتقای سطح سواد سلامت مردم و لزوم تحول در نظام آموزش پزشکی، لزوم بسیج تمام ارگانها جهت اجرای برنامه پزشک خانواده و همچنین طرح مباحثی درباره کمبود دارو و تجهیزات پزشکی از جمله مباحثی بود که شرکت کنندگان در این همایش به آن پرداختند.