واژگونی آمبولانس در فیروزکوه

به گزارشافکارنیوز، مسئول آتش‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه دقایقی پیش در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در این زمینه اظهار داشت: در این حادثه که در محور فیروزکوه و در پیچ «میشلیکا» به سمت استان مازندران رخ داد، یک دستگاه آمبولانس به علت لغزندگی جاده واژگون شد.

علی‏اکبر مؤمنی گفت: در این حادثه، راننده و سرنشین این آمبولانس اجاره‏ای که به سمت یکی از شهرهای شمالی در حرکت بودند، در خودرو محبوس شدند.

مسئول آتش‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه افزود: با حضور عوامل آتش نشانی و هلال احمر، عملیات رهاسازی حادثه‏دیدگان انجام شد و مصدومان به بیمارستان امام خمینی(ره) شهر منتقل شدند.

گزارش فارس حاکی است؛ مطابق اخبار دریافتی راننده آمبولانس به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.

در حادثه چند روز گذشته در این منطقه نیز شاهد برخورد اتوبوس با کوه و سپس واژگون شدن آن در محور فیروزکوه بودیم.

در این حادثه که سه‏شنبه در سرازیری منطقه امین‏آباد فیروزکوه و نرسیده به تونل دلی‏چای رخ داد، اتوبوس مسافربری که از گنبد به سمت تهران در حال حرکت بود، با کوه برخورد کرد و سپس واژگون شد.

این حادثه به علت وقوع بارندگی شدید، لغزندگی جاده و از دست رفتن کنترل خودرو توسط راننده رخ داد و در آن، اتوبوس به کوه برخورد کرد و واژگون شد.

شهرستان فیروزکوه در منتهی‏الیه شمال‏شرقی استان تهران واقع شده ‌است و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود.

فیروزکوه در مسیر شاهراه‏های ایران قرار گرفته و جزو شهرهای بین راه‏های ترانزیتی محسوب می‏شود و از مسائل قابل توجه در این منطقه، صعب‏العبور بودن آن است.

فیروزکوه در بین سه گردنه معروف و برف‏گیر کشور قرار دارد؛ از طرف تهران، گردنه امین‏آباد و از طرف سمنان به گردنه بشم منتهی می‏شود؛ اما خطرناک‏ترین و پرحادثه‏ترین گردنه منطقه، گردنه گدوک است که به ناحیه شمال کشور ختم می‏شود.