به گزارش افکارنیوز، احتمالا برای همیشه نوکیا رکورددار فروش یک مدل گوشی موبایل خواهد بود. گوشی ۱۱۰۰ آنها به عدد عجیب ۲۵۰ میلیون نسخه رسید و بعید است کسی بتواند حتی به ۲۵ کیلومتری چنین رکوردی برسد.

Nokia ۱۱۰۰

این مدل از گوشی تلفن همراه را باید به جرات یکی از محبوب‌ترین مدل‌های تلفن همراه به حساب آورد. از زمان آغاز فروش در سال ۲۰۰۳ تاکنون چیزی در حدود ۲۵۰ میلیون عدد از آن در سراسر دنیا به فروش رفته است. ۱۱۰۰ همچنان تولید می‌شود و یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه در کشورهای در حال توسعه است.

Nokia ۳۲۱۰

دومین گوشی پرفروش جهان، باز هم ساخت شرکت نوکیاست. از مدل ۳۲۱۰ این شرکت که در سال ۱۹۹۹ به بازار ارائه شده تا کنون چیزی در حدود ۱۶۰ میلیون عدد فروخته شده است. این گوشی بسیار مورد اعتماد بوده و درصد خرابی بسیار کمی‌ در آن مشاهده می‌شود. در زمان ورود اولیه، بازار هدف این گوشی نسل جوان بود.

Motorola RAZR V۳

شرکت موتورولا با طرح «RAZR V۳» یکی از اولین گوشی‌های تلفن همراه زیبا و نازک بود که به بازار عرضه شد. این گوشی یکی از اولین تلفن‌های همراه بود که با دوربین به بازار عرضه شد. از زمان عرضه این گوشی در سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون چیزی در حدود ۱۳۰ میلیون عدد از آن به فروش رفته است.

Nokia ۳۳۱۰

باز هم مدلی دیگر از شرکت نوکیا که توانست در سطح جهانی به فروشی خارق‌العاده دست پیدا کند. این تلفن همراه که به عنوان یک مدل ارتقا‌ پیدا کرده بر اساس مدل ۳۲۱۰ به بازار عرضه شد، دارای جایگاه چهارمین تلفن همراه پرفروش در کل دوران را برای خود تصاحب کرده است. این گوشی توانسته است تا به امروز چیزی در حدود ۱۲۶ میلیون عدد فروش داشته باشد.

iPhone ۳GS

تلفن‌های همراه سری iPhone از شرکت اپل به معنای واقعی یک انقلاب در عرصه تلفن‌های همراه ایجاد کرده‌اند. تا امروز مدل‌های مختلفی از این مدل به بازار آمده است اما پرفروش‌ترین مدل از آی‌فون‌ها مدل ۳GS بوده است. یک تلفن همراه هوشمند با صفحه لمسی و شفاف، دوربینی با کیفیت بالا و همچنین نرم‌افزارها و برنامه‌های بسیار متنوع باعثشد تا این گوشی بتواند به فروش ۳۰ میلیونی برسد.

Nokia ۲۱۰۰

بدون شک باید عنوان موفق‌ترین شرکت سازنده تلفن همراه، خصوصا در مورد نسل اولیه تلفن‌های همراه را به شرکت نوکیا داد. ۲۱۰۰ گوشی پرفروش دیگری است که توانسته ۲۰ میلیون عدد فروش داشته باشد.

iPhone۳G

این مدل از سری آی‌فون قبل از مدل ۳GS به بازار عرضه شد و به نسبت آن از امکانات کمتری برخوردار بود. با این وجود از زمان معرفی در سال ۲۰۰۸ میلادی توانست چیزی در حدود ۱۵ میلیون عدد فروش داشته باشد.

LG Chocolate

این مدل تلفن همراه از شرکت کره‌ای LG در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار عرضه شده است و توانایی پخش موزیک با فرمت Mp۳ را نیز داشت. این گوشی در رنگ‌های متفاوتی مثل صورتی، سفید، قرمز و سبز به بازار عرضه شد و توانسته بود ۱۵ میلیون عدد فروش داشته باشد.

Nokia ۵۸۰۰ XpressMusic

به نوعی میتوان این مدل از تلفن همراه را توفانی در بازار دانست. اولین تلفن همراه هوشمند با صفحه لمسی از شرکت نوکیا در سال ۲۰۰۸ به بازار ارائه شد و توانست ۱۳ میلیون عدد فروش داشته باشد.