اين فناوري پيشگام از موادي استفاده ميكند كه هيدروژن را مانند اسفنج به خود جذب كرده وسپس آن را درون مهرههاي پلاستيكي بسيار ريز قرار ميدهد. اين مهرهها به قدري كوچك هستند كه مانند مايع عمل ميكنند.

به گزارش ایسنا، این فرآیند که بر اساس یک شیوه جدید ساخت نانوفیبر از هیدروکسید است توسط شرکت «سلا انرژی»(Cella Energy)، ‌ یکی از شاخه‌های آزمایشگاه روثرفورد اپلتون انگلیس ساخته شده‌ است.

به گفته محققان، این روش به هیدروژن اجازه می‌دهد که با سرعت بیشتر و با حرارت کمتری نسبت به قبل آزاد شود.

هیدروژن در زمان احتراق فقط آب تولید می‌کند و راه‌حلی ایده‌آل برای کاهش انتشار کربن تولید شده توسط خودروهای بنزینی یا دیزلی به شمار می‌رود که عامل تولید ۲۵ درصد از کل انتشارات کربن هستند.

اما تاکنون، تلاش‌ها برای ذخیره هیدروژن آنچنان به صرف مشتری نبوده و گزینه قابل دوامی محسوب نمی‌شد؛ اما اکنون به گفته این شرکت، ‌ مردم عادی می‌توانند پس از انجام برخی اصلاحات از این سوخت بدون کربن در خودروهای کنونی خود بهره ببرند.

این فناوری طی فرآیند چرخش الکترومکانیکی به تبدیل هیدروکسید به فیبر یا مهره با اندازه ۳۰ بار کوچکتراز موی انسان پرداخته است. این فرآیند یک ماده بافت‌مانند سفید تولید می‌کند که می‌تواند هیدروژن را گرفته یا آزاد کند.

به گفته محققان شرکت، هیدروژن در صورتی ‌که با منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد یا خورشید تولید شود می‌تواند به جایگزینی قابل دوام برای سوختهای فسیلی تبدیل شود.

اين گاز از سه برابر انرژي بيشتر نسبت به بنزين در هر واحد وزني برخوردار بوده و ميتواند نيروي لازم را براي خودروها، هواپيماها و ساير وسايط نقليه كه در حال حاضر از هيدروكربنها استفاده ميكنند فراهم كند.