خطرات وسایل تفریحی پارک‌ها برای کودکان

به گزارش افکارنیوز، از آنجا که فصل تعطیلی و تفریح در پارک‌ها، مراکز تفریحی و شهربازی‌ها رو به آغاز است، کارشناسان تاکید دارند که وسایل بازی سریعتر و بزرگتر در این اماکن تفریحی هرچند به نوبه خود حادثه‌ساز هستند اما همیشه خطرناکتر از وسایل کوچکتر و به ظاهر بی‌خطر نیستند چرا که همین وسایل کوچک که والدین به خطرات ناشی از آنها اهمیت نمی‌دهند، سالانه بیش از ۴۰۰۰ کودک را تنها در ایالات متحده مصدوم می‌کنند.

این مطالعه که در نشریه «کلینیک کودکان» منتشر شده، اطلاعات تمامی آسیب‌های ناشی از سوار شدن بر وسایل بازی را منتشر کرده است. این اطلاعات حاکی از آن است که از تعداد ۴۴۰۰ مصدومیت در این مراکز تفریحی در هر سال که حدود ۲۰ مصدومیت در روز را شامل می‌شود، موارد آسیب‌دیدگی‌ ناشی از سوار شدن بر ترن‌های هوایی و ماشین مسابقه به ترتیب شامل ۱۰.۱ و ۳.۹ درصد می‌شود اما آسیب‌دیدگی‌های ناشی از سوار شدن بر تاب‌های گردان ۲۰.۹ درصد از کل مصدومیت‌ها را دربرمی‌گیرد. همچنین اصلی‌ترین دلیل این قبیل آسیب‌دیدگی‌ها، سقوط و زمین خوردن عنوان شده است.

با این حال کارخانجات تولیدکننده این وسایل بازی مدعی هستند که امنیت برای آنها اولویت اصلی در تولید این وسایل است.

آنها می‌گویند: این تعداد مصدومیت‌ها در مقایسه با ۳۰۰ میلیون کاربر این وسایل در پارک‌ها بسیار ناچیز است. آنها مدعی شدند تنها در کمتر از دو درصد این آسیب‌دیدگی‌ها نیاز به مراجعه به مراکز درمانی وجود دارد.

بهترین توصیه برای والدین در این مواقع این است که هشدارها و دستورالعملهای استفاده از این وسایل را جدی بگیرند و اگر بنا به هر دلیلی فرزندشان قادر به سوار شدن بر این وسایل نبود از اصرار بیجا خودداری کنند و در عوض یک خوردنی خوشمزه برای فرزند خود بخرند تا به موقع از هر آسیبدیدگی احتمالی در کودکشان پیشگیری کنند.