محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها ویژه ارتحال امام

به گزارش افکارنیوز،سردار محمدرضا مهماندار روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه پلیس راه کشور تمهیدات ویژه‌ای با توجه به بار ترافیکی و افزایش ترددها طی روزهای ۱۳ تا ۱۷ خرداد ماه سال جاری اتخاذ کرده است، گفت: بر این اساس به منظور افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور، در مدت یاد شده محدودیت‌های ویژه‌ای برای تردد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود شمار زائران مراسم ارتحال حضرت امام(ره) در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته باشد، گفت: برابر اعلام قبلی پلیس‌راه، خودروهای جمعی زائران را در این مراسم اسکورت خواهد کرد. از سوی دیگر تمام کاروان‌هایی که برای مراسم می‌آیند، باید از خودروهای عمومی مجوزدار استفاده کرده و برگه معاینه فنی داشته باشند.

فرمانده پلیس راه کشور به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی مراسم اشاره کرد و گفت: بر این اساس تردد موتورسیکلت‌ها از ساعت ۱۲ روز دوشنبه(۱۳ خرداد ماه) تا ساعت ۲۴ روز جمعه(۱۷ خرداد ماه) در محورهای هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس، قزوین - رشت، تهران، سمنان، مشهد، ساوه - همدان و بالعکس ممنوع است.

سردار مهماندار به محدودیت‌های تردد در محور چالوس اشاره کرد و با بیان اینکه تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(۱۵ و ۱۶ خرداد ماه) از میدان امیرکبیر تا دهانه شمالی تونل کندوان به منظور تخلیه بار ترافیکی ممنوع است، افزود: در عین حال تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه(۱۷ خرداد ماه) از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همین روز تردد خودروها از مرزن‌آباد به سمت کرج به صورت یک‌طرفه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تردد کلیه کامیون‌ها به جز کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۳ روز دوشنبه(۱۳ خرداد ماه) تا ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه(۱۵ خرداد ماه) و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه تا جمعه(۱۵ تا ۱۷ خرداد ماه) در محور هراز ممنوع است، گفت: در عین حال تردد کلیه وسایط نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه(۱۷ خرداد ماه) از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت ۱۵ تا ۲۲ تردد خودروها از آب‌اسک به رودهن به صورت یک طرفه است.

فرمانده پلیس راه کشور به محدودیت‌های تردد در محور فیروزکوه اشاره کرد و گفت: تردد کلیه تریلرها به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۳ روز دوشنبه(۱۳ خرداد ماه) تا ساعت ۶ روز چهارشنبه(۱۵ خرداد ماه) و از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و جمعه یعنی(۱۵ تا ۱۷ خرداد ماه) از تهران به قائمشهر و بالعکس ممنوع است.

سردار مهماندار با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تردد قابل توجهی در محور قم داشته باشیم به ایسنا گفت: بر این اساس تردد کلیه وسایط نقلیه سنگین باربری اعم از تریلی، کامیون و کامیونت به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۸ صبح دوشنبه(۱۳ خرداد ماه) تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه(۱۵ خرداد ماه) و همچنین از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه(۱۷ خرداد ماه) در محورهای قدیم، قم - تهران - سلفچگان و کاشان - قم و بالعکس ممنوع است و رانندگان این دسته از وسایط نقلیه باید از محور سلفچگان - ساوه استفاده کنند.

وی افزود: از سوی دیگر کلیه وسایط نقلیه سنگین باربری که از استان‌های مرکزی و اصفهان به سمت تهران در حرکت هستند، باید از محور سلفچگان - ساوه - تهران و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

فرمانده پلیس راه کشور با تاکید بر اینکه کلیه وسایط نقلیه سنگین باربری به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۸ روز دوشنبه(۱۳ خرداد ماه) تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه(۱۵ خرداد ماه) و همچنین از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه(۱۷ خرداد ماه) از استان‌های جنوبی شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به طرف قم در حرکت هستند، باید از مسیر سه‌راهی نطنز - مورچه خورت - دلیجان - سلفچگان - ساوه - تهران و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند، افزود: در عین حال حد فاصل پل حسن‌آباد تا حرم مطهر یعنی باند جنوب به شمال از ساعت ۲۴ روز دوشنبه(۱۳ خرداد ماه) تا ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه(۱۴ خرداد ماه) مسدود بوده و رانندگان وسایط نقلیه‌ای که قصد سفر به فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی(ره) و یا تهران را دارند، می‌توانند از محور آزادراه تهران - ساوه و یا محور قدیم تهران - ساوه و نیز محور قدیم تهران - قم و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده نمایند.

سردار مهماندار با تاکید بر اینکه تردد انواع کامیون و تریلر به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۷ تا ۲۳ روزهای سه‌شنبه و جمعه(۱۴ و ۱۷ خرداد ماه) از آستارا به اردبیل و بالعکس ممنوع است، افزود: در عین حال تردد این دسته از وسایط نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز دوشنبه(۱۳ خرداد ماه) و ۷ تا ۲۴ روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه(۱۴،۱۵ و ۱۷ خرداد ماه) در محور قدیم قزوین - رشت و کما فی سابق در آزادراه قزوین - رشت ممنوع است.

وی به محدودیت‌های تردد در آزادراه اصفهان - کاشان اشاره کرد و گفت: تردد کلیه کامیون‌ها و تریلرها از ساعت ۸ صبح دوشنبه(۱۳ خرداد ماه) تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه(۱۵ خرداد ماه) و همچنین از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه(۱۷ خرداد ماه) از اصفهان به کاشان و قم ممنوع بوده و این دسته از وسایط نقلیه باید از محور قدیم اصفهان - دلیجان - سلفچگان تردد کنند.

به گفته فرمانده پلیس راه کشور، تردد کلیه کامیون‌ها و تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۷ تا ۲۱ روزهای یکشنبه و چهارشنبه(۱۲ و ۱۵ خرداد ماه) از زابل - زاهدان و زابل - نهبندان و بالعکس و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روزهای پنجشنبه و جمعه از محور زابل - زاهدان و بالعکس ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به طور شبانهروز آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت راهها و امدادرسانی به هموطنان است، از تمامی رانندگان خواست با رعایت محدودیتها و ممنوعیتهای اعلام شده، پلیس را در برگزاری هر چه بهتر مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) یاری کنند.