کیف‌قاپ ۱۳محله پایتخت در تله پلیس / عکس

به گزارش افکارنیوز،در روز ۳۰ دی سال گذشته یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری ۱۲۹ جامی به مأموران اعلام کرد که کیف دستی‌اش توسط راننده یک دستکاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان جمهوری چهارراه اردیبهشت در حال عبور از خیابان بودم که ناگهان یک دستگاه موتورسکیلت هوندا ۱۲۵ مشکی، در خلاف جهت حرکت ماشین‌ها به من نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به سرقت کیف دستی همراهم‌، حاوی تمامی مدارک شناسایی از قبیل کارت ملی، گواهینامه، یک عدد گوشی تلفن همراه و همچنین سه عدد عابر بانک بود که متأسفانه رمز یکی از عابر بانک‌ها روی کارت درج شده بود.

با آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی خود به بررسی سرقت‌های مشابه پرداخته و با تجمیع سرقت‌های مشابه از سطح پایگاه‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای شدند که همگی به شیوه مشابه و توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مشکی مورد سرقت و کیف قاپی قرار گرفته بودند.

با شناسایی مالباختگان جدید و بررسی اظهارات آنها مشخص شد که سارق تحت تعقیب آنها در نقاط مختلف شهر تهران بویژه در مناطق جمهوری، ولی عصر، منیریه، خوش، شوش، خزانه، رودکی، حسن آباد، سهروردی، هفت تیر، ونک، تهرانپارس و فلاح اقدام به کیف قاپی کرده است.

کارآگاهان با بهره گیری از اظهارات مالباختگان اقدام به چهره نگاری تصویر سارق کرده و نهایتاً با استفاده از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار و تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی که چهره متهم را در زمان مراجعه به بانک، جهتِ برداشت وجه از حساب تعدادی از مالباختگان ثبت کرده بودند، موفق به شناسایی تصویر مجرم سابقه‌دار در زمینه کیف قاپی به نام میلاد ۳۰ ساله شدند که برابر سوابق موجود، در سال ۸۴ نیز به اتهام کیف قاپی دستگیر شده بود.

با شناسایی هویت متهم میلاد، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در خیابان رازی شده و در ۲۳ اردیبهشت سال جاری اقدام به دستگیری میلاد کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقادیر متنابهی از اموال متعلق به مالباختگان از قبیل مدارک شناسایی، عابر بانک، کیف دستی، گوشی تلفن همراه و دیگر لوازم نیز کشف شد.

با دستگیری میلاد و مواجهه حضوری با مالباختگان، وی از سوی ده‌ها مالباخته شناسایی شد؛ در ادامه تحقیقات و با توجه به تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی و اموال مسروقه بدست آمده از مخفیگاه متهم، میلاد به ناچار لب به اعتراف گشود و صراحتاً به ده‌ها فقره سرقت و کیف قاپی در سطح شهر تهران اعتراف و اظهار داشت: به مدت یک سال است که در سطح شهر تهران و با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت مشکی و به صورت تک نفره اقدام به کیف قاپی می‌کنم.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصویر متهم گفت: در ادامه تحقیقات و با توجه به اعترافات صریح متهم به ده‌ها فقره کیف قاپی، شناسایی متهم از سوی ده‌ها مالباخته و احتمال افزایش جرایم ارتکابی و تعداد مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

لذا از تمامی مالباختگان و شکات که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.