اتهام متهمان اصلی بانک آریا

به گزارشافکارنیوز، در بخش جدیدی از رسیدگی به پرونده فساد بزرگ اقتصادی به مدیریت مه‌آفرید امیرخسروی، دادگاه انقلاب تهران از روز سه‌شنبه گذشته ۳۱ اردیبهشت ماه، وارد رسیدگی به پرونده تأسیس غیرقانونی بانک آریا کرده است.

در این بخش، تاکنون برای حدود ۲۷ متهم کیفرخواست صادر شده که مه‌آفرید امیرخسروی یکی از معروف‌ترین متهمان این بخش است؛ این پرونده در شعبه اول دادگاه انقلاب رسیدگی می‌شود و قاضی احمدزاده محاکمه متهمان را برعهده گرفته است.

از آنجا که مدیران گروه آریا بخشی از پول‌های به دست آورده از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی خود را برای تأسیس بانک آریاد هدایت کرده و در این بین با ظاهرسازی، تعدادی از اعضای خانواده و کارکنان زیرمجموعه خود را به عنوان اعضای هیئت مدیره و پذیره‌نویسان این بانک معرفی کردند، می‌شد پیش‌بینی کرد که اتهام متهمان اصلی این پرونده پولشویی باشد.

در حال حاضر، مه‌‌آفرید امیرخسروی که پیش از این از سوی همین شعبه به‌اتهام اخلال در نظام اقتصادی و فساد فی الارض به اعدام و به‌ اتهام پولشویی به ردّ مال و جزای نقدی به‌میزان یک‌چهارم مبلغ ۲۵ هزار میلیارد و ۷۲۹ میلیون و ۸۰۰ ریال محکوم و محکومیت وی در دیوان عالی کشور، قطعی شده بود، در پرونده تأسیس بانک آریا با اتهاماتی مانند مشارکت در پولشویی، مشارکت در عدم ارائه اطلاعات به سازمان بورس و اوراق بهادار روبه‌رو است.

متهم ردیف دوم این پرونده هم با اتهاماتی مانند معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور، تحصیل مال از طریق نامشروع، مشارکت در پولشویی و همچنین ارائه اطلاعات خلاف واقع به سازمان بورس و اوراق بهادار روبه‌رو است.

قاضی احمدزاده بعد از برگزاری اولین جلسه دادگاه که به طور کامل و در دو نوبت صبح و عصر به قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان اختصاص یافت، به علت حجم زیاد کار، ادامه رسیدگی به این پرونده را به آینده موکول کرد؛ برخی اخبار حاکی از این است که از حدود یک ماه آینده رسیدگی به این پرونده ادامه مییابد.