به گزارش افکارنیوز، در ساعت ۱۶:۰۰ روز ۲۹ اردیبهشت کارگر شهرداری که در حال انجام نظافت خیابان شهید مصطفوی بود، متوجه سرقت گردنبند طلای دختربچه ۵ ساله‌ای می‌شود.

کارگر شهرداری به نام حسینعلی، با شنیدن صدای گریه و دیدن صحنه سرقت گردنبند دختربچه به سمت سارق رفته و ضمن درگیری با وی، ابتدا مانع از سرقت شده و در حالیکه سارق به همراه خود سلاح سرد داشت، با کمک شهروندان اقدام به دستگیری سارق می‌کند و بلافاصله موضوع از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۷۰ کهریزک اعلام می شود.



با اعتراف متهم به سرقت، پرونده مقدماتی با موضوع سرقت طلاجات کودکان و به دستور رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کهریزک، متهم به نام عروج ۵۲ ساله جهت تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه نهم پلیس آگاهی، متهم صراحتاً به سرقت گردنبند اعتراف اما منکر هرگونه سرقت مشابه شد؛ با وجود انکار متهم مبنی بر انجام سرقت‌های مشابه، کارآگاهان با بررسی سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از دختربچه های ۷ و ۵ ساله‌ای شدند که طلاجات آنها توسط متهم سرقت شده بود.

از میان دختربچه ها، دختر ۶ ساله‌ای ضمن شناسایی متهم به کارآگاهان گفت که سارق در حین سرقت گوشواره‌هایش، لاله های گوش او را پاره کرده و همین موضوع برابر اظهارات پدر دختربچه باعثایجاد ترس‌های شبانه در فرزندش شده بگونه‌ای که در چند شب اول، دخترش در زمان خواب اقدام به جیغ و فریاد کرده و این در حالی بود که دختربچه ابتدا از دیدن متهم دستگیر شده وحشت داشت و خود را در پشت پدرش مخفی می‌کرد.

سرهنگ کارآگاه آریا مرتضی رستمی، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر ضمن اشاره به اعتیاد متهم به مصرف موادمخدر، گفت: تحقیقات از متهم در مراحل مقدماتی قرار داشته و با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان در مناطق امین آباد، باقر‌آباد و کهریزک، تحقیقات جهت شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان قرار رگفته است.

لذا از تمامی مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت طلاجات فرزندانشان قرار گرفتهاند دعوت میشود تا جهت شناسایی متهم به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع رد شهرری خیابان آستانه مراجعه کنند.