پرواز شب گذشته تهران تبریز به شماره ۷۷۳ که ساعت ۸ شب از تهران حرکت کرده بود، حوالی ساعت ۱۰ شب، در حین فرود در فرودگاه تبریز به دلیل پر آب بودن سطح باند فرودگاه در اثر بارندگی شدید غروب پنجشنبه دچار مشکل شده که در نهایت با تبحر خلبان، این هواپیما به سختی و در کناره باند از حرکت باز می ایستد.

به گزارش افکار نیوز به نقل ازتابناک پرواز شب گذشته تهران تبریز به شماره ۷۷۳ که ساعت ۸ شب از تهران حرکت کرده بود، حوالی ساعت ۱۰ شب، در حین فرود در فرودگاه تبریز به دلیل پر آب بودن سطح باند فرودگاه در اثر بارندگی شدید غروب پنجشنبه دچار مشکل شده که در نهایت با تبحر خلبان، این هواپیما به سختی و در کناره باند از حرکت باز می ایستد.

در مورد اینکه چرا پرواز یک ساعته تهران به تبریز دو ساعت طول کشیده، هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

بنابر این گزارش تمام ۱۰۳ سرنشین این هواپیما سالم بوده و همگی به سلامت به سالن فرودگاه منتقل شده اند.

البته علاوه بر آب گرفتگی سطح باند فرودگاه که جای بررسی و سوال دارد، یکی دیگر از دلایل بروز این سانحه، وجود یک کانال خاکی در جلوی باند فرودگاه عنوان شده که مدیریت فرودگاه در مورد این مسئله به عنوان یک نقص بزرگ نیز باید پاسخگو باشد.

گفتنی است در چنین شرایطی با توجه به نبود شرایط مناسب برای کنترل عادی سرعت هواپیما، لازم است است تا جلوی باند فرود باز باشد تا هواپیما بدون مشکل بتواند به مسیر خود تا باز ایستادن، ادامه دهد که وجود چنین کانالی در فرودگاه تبریز به عنوان یک نقص محسوب شده و برای جلوگیری از سوانح بعدی باید مورد بررسی قرار گیرد.

فرودگاه بین‌المللی تبریز در شمال‌غرب شهرستان تبریز و در ارتفاع یک‌هزار و ۴۹۴ متری از سطح دریا در زمینی به مساحت ۴۲۰ هکتار با قدمت ۵۷ سال قرار دارد که از یک طرف به پایگاه دوم شکاری، از طرف دیگر به سه‌راهی غیرهمسطح جاده فرودگاه و مرند و از طرفی به پلیس‌ راه تبریز مرند مشرف شده است.