روزنامه ایران نوشت: شامگاه ۲۶ اسفند ۸۹، پسر جوانی در تماس با مأموران پلیس شهرستان داراب استان فارس از قتل مادرش خبر داد. پس از این تماس، گروهی از کارآگاهان خود را به محل جنایت رسانده و با جسد زن سالمند روبهرو شدند.

در نخستین بررسی‌ها مشخص شد «لیلا» با اصابت ضربه‌های سنگین به سرش از پا درآمده است. شواهد نیز نشان می‌داد زن سالمند از سوی یک آشنا به قتل رسیده است. بنابراین مأموران به بازجویی از حامد - پسر «لیلا» - پرداختند که او نیز گفت: «بعد از فوت پدرم و ازدواج خواهر و برادرانم، من و مادرم با هم زندگی می‌کردیم. امشب زمانی که از محل کارم به خانه آمدم، متوجه شدم در خانه باز است. در حالی که به موضوع مشکوک شده بودم، خیلی سریع خودم را به داخل خانه رساندم که در اوج ناباوری با جسد خونین مادرم روبه‌رو شدم.»

سرهنگ سیروس حیدری - رئیس پلیس آگاهی استان فارس - با اشاره به این خبر گفت: پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، تیمی از کارآگاهان جنایی تحقیق برای افشای راز جنایت را آغاز کردند. آنها وقتی دریافتند «حامد» اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد و چندین بار نیز با مادرش درگیر شده، بلافاصله او را بازداشت کردند.

متهم نیز با اقرار به قتل گفت: «اختلاف سنی من و مادرم بسیار زیاد بود و به شدت با هم درگیری داشتیم. شب حادثه هم بر سر مسائلی درگیر شدیم. نیمه‌های شب نیز پس از مصرف مواد مخدر دچار توهم شده و با سنگ مادرم را در خواب کشتم. بعد هم برای صحنه‌سازی ادعا کردم افراد ناشناسی او را کشته‌اند!»

متهم پس از اعتراف به قتل و بازسازی صحنه جنایت، با قرار قانونی روانه زندان شد.