پرونده عاملان قتل خانواده تاجر برنج كه به ۵ بار قصاص در ملأعام محكوم شده بودند برای رسیدگی نهایی به دیوانعالی كشور فرستاده شد.

به گزارش وطن امروز، در این جنایت که روز جمعه هفتم آبان سال ۸۹ رخ داد مرتضی توکلی - تاجر ۶۴ ساله - همسرش معصومه - ۳۴ ساله - و ۲ کودکشان علیرضا - ۱۱ ساله - و عسل - ۷ ساله - به طرز هولناکی در خانه ویلایی‌شان به قتل رسیدند.

کارآگاهان پس از تحقیقات ویژه جنایی ۲ کارگر ساختمانی به نام‌های مرتضی - ۳۳ ساله - و دایی ۳۷ ساله‌اش - ابراهیم - را به اتهام قتل شناسایی و دستگیر کردند. آنها نیز در بازجویی‌های فنی - تخصصی به بیان جزئیات جنایت پرداختند. مرتضی گفت: ‌ ۳ هفته پیش از قتل همراه دایی ابراهیم در خانه مرد تاجر تعمیرات ساختمانی می‌کردیم.

همان موقع با مشاهده وضع مالی صاحبخانه و به تصور اینکه پول و طلای زیادی در خانه دارند، نقشه سرقت و قتل را طراحی کردیم. از آنجا که می‌دانستیم مرد صاحبخانه حدود ساعت ۶ تا ۳۰/۶ صبح برای خرید نان و ورزش از خواب بیدار می‌شود طبق نقشه حدود ساعت ۶ صبح سوار بر خودروی دایی ابراهیم به محل جنایت رفته و به بهانه برداشتن وسایل و ابزار بنایی زنگ خانه را زدیم.

اما وقتی کسی جواب نداد با تلفن همراه صاحبخانه تماس گرفته و از او خواستیم در را باز کند. وقتی وارد انباری داخل حیاط شدیم در لحظه‌ای مناسب با دسته کلنگ چند ضربه به سرش زده و ۲ نفری او را به دستشویی انباری برده و با سیم برق خفه‌اش کردیم. پس از ورود به ساختمان نیز معصومه - مادر خانواده - و بعد هم علیرضا و عسل را کشتیم!بدین‌ترتیب پس از اعتراف‌های ۲ جنایتکار، پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست از سوی قاضی جعفری - دادستان بابل - به شعبه دوم دادگاه کیفری استان مازندران فرستاده شد. در جلسه دادگاه که به ریاست قاضی زمانی برگزار شد اولیای دم خواستار قصاص متهمان شدند که متهمان با انکار اعتراف‌های قبلی‌شان اتهام قتل را به گردن یکدیگر انداختند.

مرتضی گفت: ‌ روز حادثه وقتی همراه دایی ابراهیم وارد خانه ویلایی شدیم او تاجر برنج، همسر و ۲ فرزندش را کشت اما من هیچ نقشی در قتل‌ها نداشتم. نقش معاونت را قبول دارم و در سرقت‌ها نیز کمکش کردم. در ادامه ابراهیم - متهم ردیف دوم - که بشدت گریه می‌کرد با رد اظهارات همدستش گفت: ‌ تصور نمی‌کردم مرتضی نقشه قتل اعضای خانواده تاجر برنج را طراحی کرده باشد چرا که قرار بود ما فقط سرقت کنیم.

بدین‌ترتیب قاضی زمانی و ۴ قاضی مستشار پس از شنیدن آخرین دفاعیات متهمان و وکلایشان ختم رسیدگی به پرونده را اعلام و برای صدور حکم وارد شور شدند. آنها مرتضی را به اتهام مشارکت در ۴ فقره قتل به ۴ بار قصاص در ملأعام و به خاطر سرقت به ۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند. «ابراهیم» نیز به اتهام مشارکت در قتل علیرضا - پسر خانواده - به یک بار قصاص در ملأعام و به خاطر کمک در قتل عمدی مرتضی توکلی به حبس ابد، به دلیل معاونت در قتل عمدی معصومه و عسل به ۱۵سال حبس تعزیری و به اتهام سرقت به ۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

با اعتراض متهمان به حكم مجازات خود پرونده آنها برای بررسی بیشتر و تایید حكم به دیوانعالی كشور فرستاده شد تا با انجام مقدمات قانونی جنایتكاران به سزای عمل خود برسند.