اعمال محدودیت ترافیکی در جاده‌های گیلان

به گزارش افکارنیوز،مهیار رستگار در نشست انتظامی استان با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های گیلان اظهار کرد: از امروز ۱۴ خرداد ساعت هفت صبح تا ۲۴ روزهای ۱۵ و ۱۷ خرداد تردد انواع کامیون و تریلر از محور رشت - قزوین و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۷ خرداد در محور مذکور و بالعکس ممنوع است.

سرپرست پلیس راه گیلان درباره اعمال ترافیکی محور آستارا به اردبیل، اذعان کرد: تردد انواع کامیون و تریلر از ساعت هفت صبح تا ۲۳ روزهای ۱۴ و ۱۷ خرداد از محور آستارا به اردبیل و بالعکس ممنوع است.

وی این محدودیت‌ها را شامل خودروهای حامل موادسوختی و فاسدشدنی ندانست و تصریح کرد: ممکن است ساعات محدودیت با توجه به میزان و حجم ترافیکی جاده‌های استان تغییر کند.

رستگار گفت: در صورت افزایش زمان محدودیت‌ها اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه‌های گروهی انجام می‌شود.

وی از کاهش تصادفات منجر به فوت در جاده‌های گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اقدام‌های فرهنگی و انتظامی مؤثر پلیس راه استان از آغاز خرداد جاری شاهد کاهش ۶۵ درصدی تصادفات منجر به فوت ناشی از حوادثجاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

به گفته این مسئول، در مدت مذکور مجموع تصادفات جاده‌ای استان ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در ۱۲روز گذشته ۱۸۵ فقره انواع تصادفات در جاده‌های استان رخ داد که در اثر این حوادث۹ نفر کشته و ۲۰۴ نفر مجروح شدند.

به گفته رستگار، سال گذشته ۲۶ نفر در ۱۲ روز نخست خرداد در حوادثجاده‌ای استان جان خود را از دست دادند که امسال نسبت به سال گذشته ۱۷ نفر کمتر کشته شدند.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۳۰ هزار راننده متخلف اعمال قانون شدند، متذکر شد: در ۱۲ روز گذشته تعداد ۵۰۶ دستگاه موتورسیکلت و یک‌هزار و ۶۰۷ دستگاه خودرو نیز به دلیل ارتکاب به تخلفات حادثه‌ساز توقیف شدند.

سرپرست پلیس راه گیلان عمده تخلفات کنترل شده پلیس راه را از نوع حادثهساز ذکر کرد و یادآور شد: بدون تردید کاهش تصادفات و تلفات در خرداد امسال به دلیل هدفگیری دقیق و برخورد شدید بدون اغماض پلیس راه با رانندگان حادثهساز بوده است.