تعیین قیمت سوخت تا پایان شهریور

به گزارشافکارنیوز، علی ربیعی درباره برنامه ستاد سوخت و مدیریت حمل و نقل کشور برای افزایش قیمت سوخت، گفت: با توجه به اینکه بودجه سال ۹۲ به تازگی ابلاغ شده و طبق قانون افزایش قیمت سوخت در دستور کار است، تا پایان شهریور ماه قیمت نهایی سوخت را اعلام خواهیم کرد.

وی درباره توزیع سوخت با استاندارد یورو۴، گفت: تولید جدید سوخت با استاندارد یورو ۴ آغاز شده و بر اساس تصمیم ستاد سوخت ابتدا باید در کلانشهر تهران این سوخت توزیع و به مرور در سایر کلانشهرها و شهرهای دیگر نیز توزیع آن آغاز شود.

معاون صنایع و انرژی ستاد سوخت و مدیریت حمل و نقل کشور افزود: خودروسازها در تولیدات خود استانداردهای لازم را به کار گرفته‌اند تا مصرف بنزین با استاندارد یورو۴ در دستور کار قرار گیرد، ضمن آنکه خودروهای وارداتی نیز با استانداردهای یورو۴ هستند.

وی با بیان اینکه قیمت سوخت با استاندارد یورو۴ تفاوتی با سوخت معمولی ندارد، تصریح کرد: برای کاهش آلایندگی هوا، این سوخت مناسب‌تر از سوخت‌های قبلی است.

ربیعی همچنین با اشاره به جایگاه‌های سوخت تهران نیز اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد خودرو در کشور و با توجه به اینکه ورود خودرو بیش از خروج آن است، باید جایگاه‌های سوخت افزایش یابد و سیاست دولت نیز اولویت واگذاری این بخش به بخش خصوصی است. این برنامه باید به گونه‌ای باشد که داشتن جایگاه برای بخش خصوصی مقرون به صرفه باشد تا با ورود بخش خصوصی بتوان توسعه جایگاه‌های سوخت را در دستور کار قرار داد.

به گفته وی، واریز سهمیه بنزین ماهانه همچنان بدون تغییر در دستور کار ستاد سوخت و مدیریت حمل و نقل کشور قرار دارد.