محققان علوم پزشکی اعلام کردند بررسی جدید آنان، محل ایجاد سلول های سرطانی تخمدان را به خوبی نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، یافته جدید محققان نشان می دهد سلول های سرطان تخمدان در لوله های فالوپ رحم شکل می گیرند و محل تشکیل آنها، خود تخمدان نیست. نتایج این بررسی، روش جدیدی برای حمله به سلول های سرطانی تخمدان به محققان ارائه می کند. دکتر رونی دراپکین و همکارانش در آکادمی علوم ملی امریکا در این بررسی در واقع، زمینه را برای درمان بهتر سرطان تخمدان ایجاد کردند. سرطان تخمدان بیماری چندان رایجی نیست و پنجمین عامل مرگ ومیر زنان در اثر سرطان و بیماری های زنان محسوب می شود.

علت این بیماری ناشناخته است.

این سرطان بیشتر در جوامع صنعتی, البته به جز ژاپن, دیده می شود.

زنان مسن بیشتر در خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار دارند.

بیش از نیمی از مرگ ومیر ناشی از سرطان تخمدان در زنان پنجاه و پنج تا هفتاد و چهار ساله دیده می شود و فقط یک ممیز چهار دهم درصد از زنان سی و پنج تا پنجاه و چهار ساله بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. با این که سرطان تخمدان, شیوع چندان زیادی ندارد اما به دلایلی باعثمرگ ومیر زیادی می شود.

یکی از این دلایل, مبهم و غیرمشخص بودن علایم سرطان تخمدان است که در نتیجه زنان و پزشکان آنها معمولا این علایم را مربوط به بیماری های رایج دیگر تصور می کنند و زمانی که سرطان تشخیص داده می شود.

اغلب تومور به خارج از تخمدان سرایت کرده است. همچنین تخمدان سرطانی, سلول های بدخیمی را از خود بیرون می ریزد که اغلب برروی رحم, مثانه, روده و دیواره روده جای می گیرند.

این سلول ها حتی پیش از آنکه سرطان شناسایی شود, شروع به ساخت تومورهای جدیدی می کنند. دلیل دیگر مرگ ومیر زیاد بیماران مبتلا به سرطان تخمدان این است که آزمایش تشخیص موثری برای این بیماری وجود ندارد.

بیش از پنجاه درصد از زنان مبتلا به سرطان تخمدان در مراحل پیشرفته بیماری, متوجه بیماری خود شده اند. به نظر می رسد که خطر ابتلا به سرطان تخمدان ناشی از چند عامل باشد.

هرچه تعداد فرزندان یک زن بیشتر باشد, احتمال ابتلا او به سرطان تخمدان کمتر می شود.

حاملگی در سنین پایین و مصرف قرص های ضدبارداری نیز اثر پیشگیرنده دارند و برعکس به نظر می رسد که مصرف داروهای باروری با افزایش احتمال ابتلا به این سرطان در ارتباط باشد.