به گزارش افکارنیوز، انتخاب لباس موضوع بسیار مهمی است و کارشناسان مد و لباس در صنعت پوشاک به اتفاق معتقدند که پوشاک، خیلی بیشتر از آنچه تصور می کنیم، بیانگر شخصیت انسان است. حتی گفته می شود با نگاه کردن به نحوه لباس پوشیدن یک فرد می توان به شخصیت واقعی او پی برد. بنابراین قبل از اینکه هر روز صبح لباس آن روز را برای خود انتخاب کنید، بهتر است به این بیندیشید که دوست دارید دیگران چه ذهنیتی در مورد شما داشته باشند و شما را چگونه انسانی بدانند؟

لباس شما چه می گوید؟!

خیلی کم اتفاق می افتد که در موقعیتی قرار بگیریم که لباس، برایمان اهمیتی نداشته باشد. شاید عجیب به نظر برسد ولی این یک حقیقت است. چون حتی در مواقعی که کسی دور و بر ما نیست و هیچ کس جز خودمان نمی داند یا اهمیت نمی دهد که چه پوشیده ایم، باز هم لباس هایمان، ‌بر روحیه و نحوه رویارویی با یک روز جدید و کار تازه، ‌ تاثیر می گذارد. بنابراین خالی از لطف نیست که بدانیم لباس های ما به چه شکلی شخصیت ما را در نگاه دیگران به نمایش می گذارند.

لباس ناهماهنگ و شلخته

اگر لباس تن شما چروک، ‌ لکه دار یا ناهماهنگ با یکدیگر است، دیگران معمولاً در مورد شما به این نتیجه می رسند که در همه کارهایتان این گونه هستید و وظایف خود را با سهل انگاری به انجام می رسانید. لباس شلخته می گوید شما به هیچ چیز اهمیت نمی دهید و محتاط نیستید. نه به لباس تان اهمیت می دهید، نه به فکر آینده هستید، نه شغل تان را خوب انجام می دهید.

لباس ورزشکارانه

ورزشکارها همیشه گرمکن ورزشی و کفش ورزشی به تن دارند و ترجیح می دهند حتی اگر به سالن ورزش هم نمی روند یک ساک کوچک به دست بگیرند. هر چند منظور شما این است که به دیگران نشان دهید ورزشکار هستید و به پرورش اندام و سلامت تان اهمیت می دهید ولی مراقب باشید، خیلی ها ممکن است فکر کنند شما انسان شلخته ای هستید و به ظاهرتان اهمیت نمی دهید.

لباس های مارک دار پوشیدن

اگر شما در این دسته افراد قرار دارید و همیشه اصرار دارید لباس های شیک و مارک دار بپوشید و میل دارید که دیگران هم این موضوع را بدانند، در این صورت کسانی که شما را می بینند، احساس می کنند شما انسانی موفق، با سلیقه و سختگیر در انتخاب لباس هستید ولی از طرف دیگر ممکن است فکر کنند شما بیش از حد مادی و ظاهربین هستید و کمی هم احساس عدم امنیت می کنید و به همین خاطر روی لباس پوشیدن خود وسواس به خرج می دهید.

لباس های تنگ

کسانی که در این گروه قرار دارند همیشه تنگ ترین، کوتاه ترین و بازترین لباس ممکن را انتخاب می کنند. آنها این انتخاب را برای محل کار، چه مهمانی و چه سفر یا هر موقعیت دیگری تا حد امکان رعایت می کنند. پوشیدن چنین لباس هایی نشانه احساس عدم امنیت و تلاش برای جلب توجه دیگران فقط از طریق اندام خود است. شاید آنها تصور می کنند با انتخاب این لباس ها می توانند خودی نشان دهند. شاید شما هم گاهی از این جور لباس ها استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که انتخاب همیشگی آن، چندان جالب نیست.

لباس های پر زرق و برق

گاهی اوقات پوشیدن یک کفش براق یا در دست گرفتن یک کیف آبی براق حال انسان را خوب می کند. گاهی نیاز داریم که به گونه ای آن روی کودک خود را به دیگران بنمایانیم ولی خوب است بدانید پوشیدن لباس های پر زرق و برق اغلب به این معناست که فرد دوست دارد با دیگران متفاوت باشد و مورد توجه دیگران قرار گیرد.

لباس های ساده و یکنواخت

آیا شما همیشه لباس های ساده با رنگ ها خنثی را انتخاب می کنید و هیچ وقت دوست ندارید یا جرات نمی کنید این نوع لباس پوشیدن را کنار بگذارید؟ پوشیدن این نوع لباس ها نشان دهنده آن است که شما همواره ترجیح می دهید در میان مردم گم شوید و دل تان نمی خواهد توجه زیادی را به خود جلب کنید.

لباس های مشکی و پوشیده

اگر شما در زمره افرادی هستید که ترجیح می دهید همیشه لباس مشکی و پوشید بپوشید ممکن است از نظر بعضی ها، انسان متین و متدینی تلقی شود ولی خوب است بدانید که بسیاری از مردم شما را دارای شخصیت خسته کننده، افسرده، عصبانی و بدون احساس امنیت می دانند که سعی می کند خود را در پشت لباسش پنهان کند. حتی ممکن است فکر کنند شما غیرقابل نزدیک شدن و دوستی هستید!

لباس همیشه اسپرت و ساده

هستند دختران و پسرانی که همیشه فقط و فقط یک شلوار جین و یک تی شرت می پوشند. اگر همیشه چنین تیپی داشته باشید، شما را انسانی تک بعدی و غیرخلاق نشان خواهد داد.

لباس رسمی و اداری

پوشیدن یک لباس رسمی اگر به طور کامل انجام شود، نشانه اعتماد به نفس بالا و داشتن یک شخصیت برجسته است.
اگر عادت دارید لباس هایی که تا به حال خریده اید را درون کمد نگه دارید و هرازگاهی آنها را بپوشید بهتر است بدانید که احتمالاً به گذشته چنگ زده اید و نمی خواهید از آن دل بکنید.
اگر شما لباس های ساده می پوشید و به زیورآلات علاقه ای ندارید، ممکن است دوست نداشته باشید که مردم به شما توجه نشان دهند و شما را ببینند.
اگر همیشه لباس های بزرگتر از سایز خود می پوشید احتمالاً‌ بدن خود را چاق تر و درشت تر از آنچه واقعاً هست، ‌ می پندارید.
اگر لباس تان به سن تان نمی خورد(جوان تر یا پیرتر از سن واقعی) سعی دارید سن تان را آن طور که خودتان احساس می کنید به دیگران بقبولانید ولی بین سن واقعی و احساسی خود، سردرگم مانده اید.
اگر همیشه لباس رسمی و اداری می پوشید، بیشتر از هر چیزی به کارتان اهمیت می دهید و آن را مایه افتخار خود می دانید.
اگر همیشه لباس مارک دار می پوشید، احتمالاً دوست دارید همه شما را ثروتمند بدانند و با شما بهتر برخورد کنند.

آرامش/ شماره يازدهم/ نيمه دوم تير ماه ۹۲/ مترجم: فاطمه عبدوسي/ صفحه ۱۲