به گزارش افکارنیوز، گاهی اوقات نوشیدن یک فنجان چای داغ، آرامش زیادی حتی برای چند لحظه کوتاه به ما می دهد. آب درمانی نیز می تواند به همان شکل ولی با تاثیر عمیق تر و طولانی مدت به شما آرامش دهد، گرفتگی عضلات را برطرف کند، استرس را حذف کند و احساسات لطیف را در شما بارور کند. حرکت کردن در آب، سال های سال است که به عنوان یک روش مناسب برای رفع دردهای فیزیکی و روانی به برخی از بیماران توصیه می شود. آب می تواند تمام سیستم های بدن را تحریک کرده و به آنها آرامش دهد.

تاثیر آب روی پوست: پوست انسان بزرگترین ارگان بدن اوست و سایر بخش های دیگر را پوشش داده و محافظت می کند. آب باعثافزایش جریان خون در پوست می شود و گیرنده های حسی آن را تقویت می کند.

تاثیر آب روی سیستم عضلانی: آب، باعثاحساس نشاط و راحتی می شود و از درد و گرفتگی عضلات جلوگیری می کند. به هنگام حرکت در آب مقدار مقاومت آن چیزی حدود ۲۰۱۵ بار بیشتر از مقاومت هواست، پس یکی از بهترین روش ها برای ورزش کردن و عضلانی کردن بدن، راه رفتن در آب است.

تاثیر آب روی سیستم عصبی: آب باعثآرامش اعصاب می شود و استرس ها را کاهش می دهد، آب می تواند حسگرهای بدن را تحریک کند و حتی حسگرهای جدید نیز به وجود آورد.

تاثیر آب روی سیستم گردش خون: آب باعثافزایش دمای بدن و فراخی رگ های خونی می شود به همین دلیل جریان خون در بدن بالا می رود سموم بیشتری از بدن دفع می شود و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری از طریق خون به مغز و سایر ارگان های بدن می رسد.

تاثیر آب روی سیستم لنفاوی: آب باعثکاهش التهاب و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

تاثیر آب روی سیستم تنفسی: آب باعثعمیق تر شدن نفس ها می شود، اکسیژن بیشتری وارد بدن می شود و دی اکسید کربن از آن خارج می شود.
تاثیر آب روی سیستم گوارشی: آب باعثعملکرد ملایم عضلات و گوارش می شود و به این ترتیب مواد مغذی بیشتری به سلول ها می رسد.

تاثیر آب روی دستگاه ادراری: آب باعثافزایش عملکرد کلیه ها می شود و به این ترتیب بدن مواد سمی بیشتری را از طریق دستگاه ادراری دفع می کند. این فرآیند می تواند آب و الکترولیت بدن را تنظیم کند و آن را به تعادل برساند.

تاثیرات روحی و روانی آب

تقریباً‌ همه ما می دانیم که استفاده از کیسه آب گرم می تواند برخی از دردها را برطرف کند ولی علاوه بر این حس، نوعی احساس خوشبختی و راحتی در وجودمان می پیچد و ذهن مان شروع به آرام شدن می کند.

نوشیدن یک لیوان آب، بسیار ساده به نظر می رسد اما تاثیر آن در کاهش میزان استرس ها بسیار زیاد است. کم آب شدن بدن روی تمام ارگان ها اثر می گذارد و باعثافزایش استرس می شود. در واقع کم آب شدن بدن باعثتولید کورتیزول در بدن می شود. کورتیزول یکی از مهمترین هورمون های استرس است. البته این جمله دلیل بر آن نیست که هر روز مقدار بسیار زیادی آب بنوشید تا دچار استرس نشوید بلکه کم آب نگه داشتن بدن باعثافزایش فشار روی ارگان های بدن می شود.

استرس می تواند باعثکم آبی بدن شود و کم آبی بدن نیز می تواند باعثاسترس شود. این چرخه طبیعی است. استرس باعثایجاد سردرد، خستگی، تهوع و… می شود و اگر بتوانید میزان رطوبت بدن تان را بالا نگه دارید، مسلماً از این احساسات منفی دور می مانید.

آب، دنیای منحصر به فردی است. روی زندگی همه چیز و همه کس اثر دارد. نوشیدن آن باعثپاکسازی خون می شود. عضلات را سالم نگه می دارد، سموم را از بدن دفع می کند، یبوست را رفع می کند، برای سردرد، فشارخون و التهابات بدن خوب است عملکرد کبد وکلیه ها را بهبود می بخشد و…
درست از زمانی که تمدن بشر شکل گرفته است، آب درمانی نیز برای آرامش اعصاب و روان و همچنین درمان برخی بیماری ها توصیه می شود. آب درمانی در فرهنگ های مختلف، ‌ شکل های مختلفی دارد.

تالاسوتراپی

در این روش ترکیبات آب دریا از طریق منافذ پوست وارد بدن می شوند و از این راه، استرس ها، دردهای آرتروزی، سلولیت(چربی زیرپوستی)، روماتیسم و برخی مشکلات پوستی برطرف می شود. در برخی روش ها، آب دریا را حرارت می دهند و فرد با آن دوش می گیرد یا آنکه با جلبک های دریایی خمیری تهیه می کنند و آن را روی پوست شان می گذارند.

سیتزبث

این روش از آب درمانی بسیار موثر است. فرد کنار آب سرد یا گرم استخر می نشیند تا جایی که آب تا کپل هایش بالا بیاید. قبل از این کار، فرد از برخی روغن های مخصوص استفاده می کند یا اینکه دوش نمک می گیرد. افرادی که به بیماری هموروئید، مشکلات قاعدگی و برخی عفونت های واژن دچارند، از این روش استفاده می کنند.

بخار درمانی

این روش درمانی هزاران سال است که برای ایجاد آرامش و راحتی جسمی و روانی به کار گرفته می شود. بخار، منافذ پوست را باز می کند و باعثمی شود سموم از طریق تعرق دفع شوند.

نوشیدن آب

نوشیدن مقدار کافی آب، یک روش دیگر از آب درمانی است. در این روش هم جسم و هم روح پاکسازی می شود. بهتر است که صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از خوردن صبحانه مقداری آب بنوشید تا سموم بدن دفع شود. آب منبع حیات است و آب درمانی باعثافزایش سلامت فیزیکی و روانی می شود. این روش ها بسیار ساده هستند و به ما کمک می کنند تا با کیفیت تر زندگی کنیم. بسیاری از بیماری ها و مشکلات با این روش ها برطرف می شوند مثل آکنه، آرتروز، افسردگی، سردرد، مشکلات عصبی، استرس، اختلالات خواب و…

استفاده از آب نمک برای رفع انرژی های منفی

در محیط اطراف ما انرژی های منفی و سیاه بسیاری است که باعثبروز برخی مشکلات و ناراحتی ها می شوند. مثل افسردگی، نارسایی در عملکرد ارگان های بدن، افکار غیرواضح و مبهم، اضطراب و… رهایی از این انرژی ها کار دشواری است مگر آنکه روح خود را وسعت بخشیده باشید. یکی از روش های خوب برای این منظور، تمرین روحی است و درمان با آب نمک یکی از بهترین راه ها برای آن است. هر یک از ما تحت تاثیر انرژی های سیاه و منفی اطراف مان هستیم. این انرژی ها در پیرامون برخی افراد بسیار زیاد است و در برخی افراد، کمتر. وقتی که این نشانه ها در شما بروز می کنند می توانید از روش درمانی آب نمک استفاده کنید.

بی حالی و سنگینی و احساس رخوت
کاهش چالاکی و فعالیت جسمی
عدم توانایی لازم برای فکر کردن و تمرکز
افکار درهم و شلوغ
احساس خشم و سایر احساسات منفی دیگر
استرس
هر شکل از بیماری های فیزیکی

وقتی که دچار این علائم می شوید، از نظر جسمی احساس خستگی زیادی می کنید و از نظر روحی و عاطفی نیز حساس می شوید.

برای درمان با آب نمک چه چیزهایی لازم است؟

یک سطل بزرگ
آب کافی تا اندازه ای که ۵۰ درصد از حجم سطل را پر کند و وقتی که پاهایتان را داخل سطل فرو می برید تا قوزک پاها را بپوشاند.
سنگ نمک
حوله
زیرپایی

دستورالعمل

سطل را تا نیمه پر از آب کنید و بعد به اندازه ۲ قاشق سوپخوری سنگ نمک داخل آن بیندازید.
پاها را داخل آب فرو ببرید تا انرژی های منفی را از بدن شما دفع کند. بهتر است این کار را با ایمان کامل انجام دهید. پاها را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل آب بگذارید و وقتی که پاها داخل آب هستند، نام خدا را بر زبان بیاورید.
پاها را آب بگیرید و با حوله خشک کنید.

آرامش/ شماره يازدهم/ نيمه دوم تير ماه ۹۲/ مترجم: اعظم اسلامي مجد/ صفحه ۷۶