افکار

عصر روز گذشته یک ساختمان مسکونی نوساز در جنوب غرب پایتخت دچار انفجار شدید شد.

به گزارشافکارنیوز، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح جزئیات این حادثه گفت: وقوع یک مورد انفجار در ساعت ۱۸:۱۸ به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌ داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۳۸ و ۶۵ را به همراه گروه نجات پنج به محل حادثه واقع در شهرک ولیعصر خیابان بنایی اعزام کرد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که انفجار شدیدی در طبقه دوم از یک ساختمان چهار واحدی چهار طبقه رخ داده و شدت آن به حدی بوده که علاوه بر تخریب کامل این ساختمان، به منازل مجاور نیز خسارت سنگینی وارد شده و شیشه‌های تمامی آنها شکسته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۱ تن شامل دو دختربچه، سه زن و شش مرد در پی این حادثه دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند، گفت: تعدادی از این افراد پیش از حضور آتش‌نشانان از محل خارج شده و تعدادی دیگر نیز توسط آتش‌نشانان خارج شدند.

ملکی با بیان اینکه چهار تن توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، به ایسنا گفت: هفت تن دیگر نیز به شکل سرپایی در محل مداوا شدند.

وی با اشاره به وارد شدن خسارت به سه خودروی سواری در مقابل این آپارتمان نیز خاطرنشان کرد: یک دستگاه سواری ۴۰۵ و دو دستگاه سواری پراید دچار خسارت شدید شدند و همچنین یک تیر چراغ برق که در مقابل این واحد مسکونی قرار داشت، شکسته و سقوط کرده است.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان عملیات ایمن‌سازی را آغاز کرده و سنگ‌های در حال ریزش را از نمای ساختمان مهار کردند، گفت: آتش‌نشانان در ساعت ۲۰ به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره علت وقوع این حادثه نیز به ایسنا گفت: نشت گاز در منزل مسکونی سبب وقوع این انفجار شده است.

کد خبر: 245705