راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

به گزارش افکارنیوز، موخوره‌ را می‌توان‌ بیشتر در خانم‌هایی‌ که‌ به‌ آرایش‌ مداوم‌ موها می‌پردازند و ‌ از مواد اکسیدان‌ و رنگ‌ موهای‌ گوناگون‌ استفاده می‌کنند، مشاهده‌ کرد. تحقیقات نشان می‌دهد، آسیب‌های مکانیکی و شیمیایی وارد بر مو سبب تخریب و چند شاخه شدن موها یا همان موخوره می‌شود. در واقع موخوره ایجاد شکاف‌ طولی‌ در مسیر موها یا چند شاخه ‌شدن‌ انتهای‌ آزاد موست، اما راه‌حل چیست؟ بسیاری از پزشکان می‌گویند کوتاه کردن موها تنها راه از بین بردن موخوره‌هاست؛ ولی استفاده از راه‌های طبیعی هیچ‌گاه ضرر ندارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات را هم حل کند و به موهای ما جانی تازه ببخشد.

چرا موخوره به‌وجود می‌آید؟

استفاده از رنگ موهای گوناگون در یک دوره کوتاه زمانی، استفاده از حالت‌دهنده‌ها مثل اتو، کوتاه نکردن موها و مراقبت نکردن از آن‌ها، استفاده مداوم از سشوار و استفاده از شامپوهای نامرغوب موجب ایجاد موخوره می‌شوند چون چربی طبیعی مو را از بین می‌برند، بنابراین سعی کنید از آن‌ها کمتر استفاده کنید.

مخلوط درخشان‌کننده انبه و ماست

یک انبه رسیده متوسط را پوست بکنید، دانه‌ آن را جدا و آن را قطعه قطعه کنید، بعد آن را درون مخلوط‌کن بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا حالتی خمیری پیدا کند. حال این خمیر را با یک فنجان ماست تازه مخلوط کنید و موها و پوست کف سرتان را کاملا با این مخلوط آغشته کنید. حواس‌تان باشد باید این مخلوط را روی سانت سانت موهای‌تان بمالید و حدود ۳۰دقیقه روی موهای‌تان باقی بماند و بعد موها را آب بکشید و با شامپو بشویید. این دستورالعمل را تا ۴ هفته به کار گیرید تا ببینید هم موهای‌تان درخشان‌تر می‌شوند و هم موخوره‌ها از بین می‌روند.

هم تقویت‌کننده، هم از بین‌برنده موخوره‌ها

یک قاشق چای‌خوری عسل را با ۵قاشق چای‌خوری روغن زیتون و یک زرده تخم‌مرغ به‌خوبی مخلوط کنید و خوب به هم بزنید تا کاملا یکدست شود. حالا این مخلوط را روی پوست کف‌سر و موها ماساژ دهید، بعد برای این‌که تاثیر آن را بیشتر کنید روی موها را با یک کلاه حمام یا کیسه بپوشانید و البته بهتر است موها را با یک حوله داغ بپوشانید تا حرارت حوله موجب شود مواد موجود در مخلوط به‌خوبی جذب موها شود. این مخلوط باید حدود ۲۰ دقیقه روی موها باقی بماند و بعد موها را آب بکشید و با شامپو بشویید.

برای موهای‌تان معجون بسازید

شما باید یک قاشق غذاخوری دانه‌های شنبلیله را با نصف فنجان دال عدس مخلوط کنید.
حالا این مخلوط را آسیاب کنید تا کاملا پودر مانند شود، بعد نصف فنجان کشک به آن اضافه کنید و کاملا هم بزنید. حالا این معجون را با دست و دلبازی فراوان به کل موها و پوست کف سرتان بمالید و حدود ۲ ساعت صبر کنید و در نهایت موهای‌تان را با یک شامپوی ملایم بشویید. همچنین می‌توانید نصف فنجان کشک را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید، خوب به هم بزنید و به موها و کف سرتان بمالید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بشویید و ببینید که موهای‌تان چقدر نرم، لطیف و درخشان می‌شود.

نقش برس سر در ایجاد و از بین بردن موخوره

برس و شانههاي فلزي باعث صدمه ديدن موها ميشوند و موخوره ايجاد ميكنند به همين دليل توصيه ميشود از برسها و شانههاي از جنس طبيعي (چوب و&) استفاده كنيد، در ضمن از برس زدنهاي خشن و ممتد خودداري كنيد و يكبار در روز برس بكشيد. حواستان باشد از برس كشيدن موهاي خيس خودداري كنيد چون سبب كشيدگي موها و آسيب به آنها ميشود. علاوه بر اينها استفاده از گيره، سنجاق سر و كشهاي محكم چون باعث كشيدن موها ميشوند در ايجاد موخوره موثر بوده و در انتخاب آنها بايد دقت كرد.