پرهیز از کارهای حرام جزو بالاترین اعمال ماه رمضان است

به گزارش افکارنیوز، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای اراک افزود: اقشار مختلف مردم باید قدر این ماه بزرگ را بدانند و به خواندن نماز شب، صله رحم، قرائت قرآن کریم، صدقه دادن، برپایی سفره های افطاری ساده، اکرام ایتام و دعاهای مخصوص توجه ویژه کنند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای شکوفایی استعدادها و ذخیره ای برای آخرت است تصریح کرد: باید سایر اعضا مانند گوش، چشم، زبان را از گناه حفظ کنیم تا بتوانیم عظمت این ماه را درک کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی خطاب به جوانان گفت: جوانان غیرتمند ایران اسلامی نیز با رعایت تقوا همه تلاش خود را برای توسعه هر چه بیشتر کشور به کار گیرند و در راه کسب علم و دانش از هیچ کوششی دریغ نکنند.

جوانان نباید تنها به دنبال کارهای دولتی و پشت میز نشینی باشند

وی اظهارداشت: جوانان نباید تنها به دنبال کارهای دولتی و پشت میز نشینی باشند و بدانند که کار کردن عیب نیست بلکه بیکاری، تن پروری و تنبلی ننگ است.

امام جمعه اراک اشتغال زایی را همچنین از اهداف دولت جدید برشمرد و گفت: دولت دکتر روحانی باید گام های بلندی برای توسعه هر چه بیشتر کشور و حل مشکلات اقشار مختلف مردم بردارد.

وی اضافه کرد: دولت جدید باید توجه ویژه ای به افزایش اعتبار نظام در عرصه بین المللی، توسعه علم و فناوری، اشتغال، کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج و تولیدات داخلی داشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی در خصوص تحولات اخیر مصر نیز گفت: برخی اشتباهات و بی تدبیری ها این کشور را با چالش های جدی مواجه ساخته است.

وی افزود: مرسی، به نام اخوان المسلمین روی کار آمد که این امربرای آمریکا قابل تحمل نبود و نشان داد که شعار دموکراسی از سوی استکبار، دروغی بیش نیست.