به گزارشافکارنیوز،محمد اصغری کارشناس مسائل هواشناسی گفت: حداکثر دما در روز گذشته به ۴۰ درجه رسید که امروز حداقل به ۲۱ درجه می‌رسد که این اختلاف دما بین بیشینه و کمینه طی ۱۷-۱۸ سال اخیر بی‌سابقه است.

وی تصریح کرد: روز گذشته در هیچ نقطه کشور دمای ۵۰ درجه به ثبت نرسید و بالاترین دما مربوط به درگان در استان سیستان و بلوچستان با دمای ۴۹ درجه بود.

این کارشناس مسائل هواشناسی با بیان اینکه امروز تا پایان روز شاهد کاهش روند دمای هوا در کشور خواهیم بود، تصریح کرد: این روند از فردا به علت حاکمیت کامل جنبه آرایی بر روی فلات ایران و تقویت سیستم کم فشار روند افزایشی به خود می‌گیرد و ما شاهد افزایش دما در اکثر مناطق کشور خواهیم بود.

اصغری عنوان کرد: امسال شاهد تداخل روزهای گرم سال با ماه مبارک رمضان هستیم در این رابطه عمده ‌نگرانی‌ها مربوط به تداوم افزایش دما در کشور است به طوریکه سال گذشته تعداد روزهای گرم پایتخت نشین‌ها بالغ بر ۱۰ روز خیلی گرم بود.

وی با تاکید بر این نکته که استان تهران از نظر بارش امسال وضعیت خوبی نداشته است، گفت: هم اکنون رتبه این استان در بین ۳۱ استان کشور رتبه ۲۵ است که این شرایط با توجه به کمبود ۱۷ تا ۱۸ درصدی بارش در این استان به هیچ عنوان مطلوب نیست.

اصغری ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده از سوی سازمان هواشناسی دما هوای کشور از پایان مرداد ماه به ویژه در شهریور ماه به جز در استانهای گلستان و مازندران کاملا طبیعی خواهد شد.

وي در پايان گفت: در حال حاضر دما در سواحل درياي عمان نسبت به حالت عادي ۱.۵ درجه خنکتر است به همين علت به هموطنان توصيه ميشود که بعد از ماه مبارک رمضان اقدام به سفر به سواحل اين دريا به ويژه چابهار کنند.