بازرسی پلیس از آتلیه های پایتخت

به گزارشافکارنیوز، سردار حسین ساجدی نیا با اشاره به اجرای طرح امنیت محله محور و بازدید از آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری سطح شهر تهران اظهار داشت: بنا به خواست شهروندان و در راستای ارتقای امنیت شهروندان، ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس تهران اقدام به بازدید از آتلیه های عکاسی و نظارت بر عملکرد آنها کردند.

وی ادامه داد: بر اساس حیطه بندی که توسط پلیس و صنف آتلیه داران و فیلمبرداران انجام شد این افراد موظفند پس از تهیه فیلم و عکس، اصل عکس را به صاحب آن بازگردانند و آن را در آرشیو خود نگه ندارند البته گاهی با شکایت و گزارشات مردمی مشخص شده است که برخی از واحدهای صنفی متخلف اقدام به آرشیو فیلم های مشتریان و افشای مسائل خصوصی شهروندان می کنند که برابر قانون این عمل جرم بوده و پلیس موظف به برخورد با آن است.

رئیس پلیس تهران افزود: در این طرح تمامی آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری غیرمجاز شناخته شده که البته با اقدامات پلیس فعالیت این واحدها نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

ساجدی نیا از همکاری و تعامل اتحادیه ها و انجمنهای صنفی آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری تشکر کرد و گفت: از ابتدای هفته جاری ماموران پلیس تهران بزرگ ۳۰۶ آتلیه عکاسی را مورد بازرسی قرار دادند که ۴۸ واحد صنفی متخلف و غیرمجاز پلمپ شدند.

وی بر استمرار اجرای این طرح در روزهای آتی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی اشاره کرد وافزود: وظیفه پلیس حفاظت و حمایت از شهروندان است و یکی از اصلی ترین بخش های فعالیت پلیس برخورد با مجرم و جرم است. خوشبختانه احکام صادره قضایی در این باره نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.

ساجدی نیا ادامه داد: آتلیه های متخلف با نشانه گرفتن کانون خانواده ها و افشای مسائل خصوصی افراد باعثبروز مشکلات فراوانی برای آنها می شود.

وی در پایان از شهروندان خواست به آتلیه هایی که مجوز فعالیت صنفی ندارند مراجعه نکنند چرا که این واحدها غیرمجاز بوده و به دلیل عدم تعهد اقدام به افشای مسائل خصوصی شهروندان می کنند.