تقلیل ساعت کاری زنان از ۴۴ به ۳۶ ساعت

به گزارشافکارنیوز،پروین هدایتی، معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص اینکه موضوع تقلیل ساعت کاری زنان به کجا رسید، اظهار داشت: ما برای کاهش ساعت کاری زنان پیشنهادهای دادیم و برای همکاران ارسال کردیم ولی به دلیل بار مالی پذیرفته نشد.


وی ادامه داد: به دلیل بار مالی تصمیم گرفتیم که این موضوع را شامل افرادی از جمله زنان سرپرست خانوار، زنانی که دارای فرزند معلول بوده و زنانی که فرزند زیر ۷ سال دارند باشد که در واقع این موضوع تصویب شد ودر برخی سازمان‌ها با مراجعه زنان انجام گرفت.


معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ساعت کاری ۴۴ ساعت در هفته برای زنان تبدیل به ۳۶ شد و این امر تقلیل یافت ولی این موضوع دست خودشان است به این شکل که ممکن است برخی پنج شنبه ها تعطیل بوده و برخی دیگر کاهش یک ساعته در ساعت کاری داشته باشند که این امر با توافق کارفرما صورت خواهد گرفت.


هدایتی بیان کرد: برخی می‌گویند که ما نمی‌توانیم این موضوع را با توجه به اینکه تصویب شده در حوزه کاری عملی کنیم که در اینجا باید گفت عدم آشنایی زنان با مصوبات و روش اجرایی شدن آن این موضوع را به تاخیر می اندازد در حقیقت آنها باید تقاضا نامه نیز بدهند و شرایط خود را برای کارفرما توضیح دهند.

* لایحه تقلیل ساعت کاری زنان هنوز در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار نگرفته است

امیر حسین قاضی‌زاده، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اینکه موضوع تقلیل ساعت کاری زنان به کجا رسید، اظهار داشت: لایحه‌ای از سوی دولت در راستای تقلیل ساعت کاری زنان به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه و فرستاده شد.

وی در ادامه گفت: لایحه تقلیل ساعت کاری زنان هنوز در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار نگرفته است و در خصوص جزئیات آن بعد از تصویب باید صحبت کرد.