سیل در سیستان و کرمان فروکش کرد

به گزارشافکارنیوز، طی یک هفته اخیر به دلیل بارش‌های فصل تابستان در استان‌هایی مانند سیستان و کرمان و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی ۵ استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و بخش کوچکی از استان اصفهان دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

تعداد شهرستان‌ها و روستاهایی که درگیر سیل شده بودند از ۴ شهرستان تا امروز به ۲۵ شهرستان و ۱۴۲ روستا و حتی مناطق عشایرنشین گسترش یافت تا حدی که بنابر اعلام سازمان امداد و نجات هلال احمر ۴۵۰۰ نفر از هموطنانمان در این مناطق امدادرسانی شدند.

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی و امدادرسانی به خبرنگار فارس گفت: با کاهش بارندگی تقریبا سیل در سیستان و بلوچستان و استان کرمان فروکش کرده و امدادگران در حال توزیع مواد غذایی و تخلیه آب از منازل مناطق صعب‌العبور که تاکنون به آنها دسترسی امکان‌پذیر نبود، هستند.

وی ادامه داد: اما تا حدی آبگرفتگی در برخی منازل و راه‌های عبوری همچنان وجود دارد.

درخشان با بیان اینکه هم اکنون ۴۵۰ امدادگر در استان‌های سیل‌زده مشغول خدمات‌رسانی به هموطنان بوده‌اند، افزود: ۱۲۰۰ دستگاه چادر برای افرادی که به دلیل سیل امکان سکونت در خانه خود را نداشته‌اند، برپا شد و تا این لحظه ۲۲۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند. همچنین ۴۲۰۰ تخته پتو و ۳۹۰۰ تخته موکت بین سیل زدگان توزیع شده است.

وی در پاسخ به اینکه این سیل چقدر تلفات در پی داشته است، گفت: جمعیت هلال احمر مسئول اعلام آمار کشتهشدگان نیست اما طبق مشاهدات امدادگران و آمار موجود ۳ نفر در استان سیستان ، ۳ نفر در استان کرمان، ۳ نفر در استان هرمزگان و یک نفر در استان فارس به دلیل سیل جان خود را از دست دادهاند و یک نفر نیز مفقود شده است.