گرمای هوا آرامش معده را برهم می‌زند

به گزارش افکارنیوز،پزشکان در این مطالعه که در مجله آمریکایی «گاستروانترولوژی» منتشر شده دریافتند که تکرار روزهای گرم، باعثبروز علایم مرتبط با ناراحتی‌های معده‌ای و روده‌ای مانند بیماری التهاب روده‌ای می‌شود.

به گفته متخصصان چینی، گرمای شدید هوا تاثیر مستقیم بر سلامت انسان دارد. بیماری التهاب روده‌ای و عفونت‌های معده و روده با علائمی نظیر درد شکمی و اسهال و استفراغ همراه است و ویژگی اصلی این امراض بروز التهاب در مجاری گوارشی است.

گرچه مکانیزم این واکنش‌ها ناشناخته است اما پزشکان گمان می‌کنند که افزایش دمای هوا منجر به شیوع باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری‌زایی می‌شود که عامل بروز التهاب و عفونت در معده و روده هستند.

«یو فی»، پزشک بیمارستان شانگهای دراین‌باره می‌گوید: به لحاظ طب سنتی چین، در فصل گرما سیستم گوارشی انسان ضعیف می‌شود و به آسانی تحت تاثیر عوامل خارجی بیماری‌زا قرار می‌گیرد. همچنین در فصل گرما احتمال مصرف غذاهای فاسد و آب آلوده بیشتر است. بنابراین مردم بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات گوارشی هستند.

وی افزود: بنابراین افزایش ۲۰ درصدی بیماران مبتلا به بیماری‌های معده و روده در فصل گرما امری طبیعی است.

اقداماتی چون بهبود بهداشت فردی روزانه، شستن دستها قبل از خوردن غذا، نوشیدن آب جوشیده، مصرف غذای خانگی یا تازه و نگهداری غذا در یخچال برای پیشگیری از بیماریهای گوارشی در فصل گرما ضروری هستند.