آماری از مرخصی ممدجویان اوین

به گزارش افکارنیوز،علی‌اشرف رشیدی مدیر بازداشتگاه اوین گفت: شورای طبقه‌بندی بازداشتگاه اوین با برگزاری جلسات هفتگی و فوق العاده در مناسبت‌های مختلف، اقدام به اعطای مرخصی‌های پایان حبس و متصل به آزادی و عفو مشروط کرده و درنتیجه تعداد ۱۳۹۰ نفر در ۵ ماه گذشته از نعمت آزادی بهره‌مند شده‌اند.

مدیر بازداشتگاه اوین افزود: در راستای اجرای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری و اجرای بخشنامه جدید مرخصی‌ها و شرایط عفو و بخشودگی، شورای طبقه‌بندی بازداشتگاه اوین با تشکیل جلسات متعدد برای اعطای مرخصی به مددجویانی که شرایط لازم را دارند، پس از بررسی پرونده محکومین با مرخصی ۱۳۹۰ نفر از آنها موافقت کرده که تعدادی از آنها مرخصی پایان حبس بوده است.

رشیدی تصریح کرد: در ملاقاتی که با خانواده‌های مددجویان داشتیم از روند اعطای مرخصی‌ها رضایت کامل داشتند و آن را موجب دلگرمی خانواده و حل شدن مشکلاتشان عنوان می‌کردند.

مدیر بازداشتگاه اوین تأکید کرد: مددجویان نزد ما امانت هستند و در طول مدت حبس، در حد توانمان در زمینه اصلاح و تربیت آنها تلاش میکنیم تا پس از رهایی از زندان، تجربه مثبت و خوبی برای خانواده و اجتماع با خود داشته باشند.