به گزارشافکارنیوز، وقوع یک فقره قتل در ساعت ۱۰:۴۰ یازدهم مردادماه پارسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در آدرس شهرری – دولت‌آباد خیابان بهشتی به کلانتری ۱۶۷ دولت‌آباد اعلام شد.

با حضور ماموران کلانتری و تیم بررسی صحنه قتل اداره دهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، در بررسی‌های اولیه مشخص شد؛ فردی بنام «جابر س» ۸۶ ساله در حالی که دست و پای وی بسته شده داخل اتاق‌خواب به قتل رسیده و همسر ۸۰ ساله وی به علت کهولت سن و ناشنوای و عدم‌بینایی کافی داخل هال خواب بود و سارق یا سارقان پس از سرقت گاوصندوق و ارتکاب جنایت از محل متواری شده‌اند.

فرزندان مقتول در تحقیقات بیان داشتند مقداری طلاجات و وجه‌نقد از منزل پدرشان بسرقت رفته است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ در بررسی محل جنایت دریافتند که خانه مقتول دارای سیستم دوربین مداربسته است، با بررسی تصاویر مشخص شد، دو جوان حدود ۳۰ ساله پس از ورود به خانه ابتدا دست و پای مقتول را بستند سپس به شیوه خفه‌کردن وی را به داخل اتاق‌خواب منتقل کردند و مستقیماً به محل نگهداری گاوصندوق مراجعه و پس از سرقت گاو صندوق متواری شدند.

شیوه سرقت نشان از اطلاع دقیق سارقان از محل نگهداری گاوصندوق که حاوی طلاجات و وجه‌نقد داخل منزل مقتول بوده، حکایت داشت.

کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که عاملان جنایت با اطلاعات دقیق دست به ارتکاب سرقت زده‌اند. بنابراین در تحقیقات میدانی و پلیسی از خانواده مقتول موفق به شناسایی دو تن به نام‌های «جمعه» ۲۵ ساله و «عبدالله» ۳۰ ساله شدند که در حدود یک هفته پیش از جنایت با عنوان نیروی خدماتی برای کار در منزل، به صورت روزانه استخدام شده بوداند که اعضای خانواده مقتول پس از مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته بلافاصله جمعه و عبدالله را مورد شناسایی قرار می‌دهند.

با توجه به استخدام جمعه و عبدالله از طریق شرکت‌ خدماتی، کارآگاهان اداره دهم هویت دقیق آنها را شناسایی کردند و با انجام تحقیقات پلیسی مخفی‌گاه آنان در محدوده تهرانسر و شهرری شناسایی و هر دو متهم در دوم شهریورماه امسال دستگیر و به اداره دهم پلیس‌آگاهی منتقل شدند.

با آغاز تحقیقات متهمان پس از رویت صحنه سرقت و جنایت به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب جنایت اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجیزاده معاون مبارزه با جرایمجنایی پلیسآگاهی تهرانبزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده و همچنین اعتراف صریح به ارتکاب جنایت هر دو متهم از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران با صدور قرار بازداشت موقت برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیسآگاهی تهرانبزرگ قرار گرفتند.