داروسازان طعم تلخ تحریمها را شیرین کردند

به گزارش افکارنیوز،دکتر رهبر مژدهی آذر در مراسم گرامیداشت زادروز محمد بن زکریای رازی و روز داروسازی ایران که شب گذشته در تالار تلاش برگزار شد، به توانمندیهای حرفه‌ای و اخلاقی داروسازان اشاره کرد و گفت: امروز آموزش داروسازی به قدری پیشرفت کرده است که فارغ‌التحصیلان ما در جهان سرآمد هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۶ هزار دانش آموخته رشته داروسازی وارد عرصه ارائه خدمت شده‌اند و به زودی و طی سالهای آینده این تعداد به حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار نفر خواهد رسید.

مژدهی آذر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۹۰ درصد فارغ التحصیلان داروسازی در مراکز ارائه کننده خدمات دارویی در بخشهای دولتی و خصوصی و ۱۰ درصد آنها در بخشهای پژوهشی و تحقیقاتی مشغول به کار هستند.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: ‌ امروز داروسازان سهم بزرگی در کسب موفقیتهای علمی دارند و برخی از آنها در ردیف دانشمندان برتر جهان اسلام قرار گرفته‌اند و بالاترین سرعت رشد تولید علم در بخش داروسازی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه صنعت داروسازی نیز از جمله پیشرفته ترین صنایع کشور است، اظهار کرد: از بدو انقلاب تاکنون بسیاری از داروهای مورد نیاز کشور توسط داروسازان تولید می‌شود و مفتخر هستیم که برخی داروهای هایتک که انحصار آن در دست کشورهای محدودی در جهان است در داخل کشور به دست داروسازان توانمندمان تولید می‌شود.

رئیس انجمن داروسازان با اشاره به اصلاح قیمت دارو طی چند ماه اخیر ابراز امیدواری کرد برنامه‌های اصلاحی در حوزه دارو ادامه یابد و باعثشکوفایی صنعت داروسازی شود.

وی با بیان اینکه این فرصت‌های بدست آمده را مدیون توانمندی داروسازان در تولید انواع داروها هستیم، گفت: رشد صنعت داروسازی از جمله برگ‌های زرین انقلاب اسلامی است و ما را با توسعه سایر بخشها در کشور همپا و همگام می‌کند.

مژدهی آذر ضمن تاکید بر اینکه داروسازان ما قابلیت لازم برای پذیرش مسئولیتی فراتر از آنچه که اکنون انجام می‌دهند را دارا هستند، اظهار کرد: ‌ امروز داروسازان بیشترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهند و ویترین ارائه خدمات درمانی هستند و با همکاری که با وزارت بهداشت و همدلی با مردم داشتند توانستند طعم تلخ تحریم‌ها را به شیرینی بدل کنند.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: انتظار می‌رود نقش داروسازان متناسب با توانمندی آنها مورد توجه قرار بگیرد.

مژدهی آذر همچنین به ضرورت تحقق عدالت در سلامت اشاره و عنوان کرد: لازم است با روی کار آمدن دولت جدید اصلاح سیستم بیمهای بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. بیمهها باید تمام توانمندی خود را به کار بگیرند تا عدالت در سلامت محقق شود.