دیناروند: مردم نباید نگران دارو باشند

به گزارش افکارنیوز،رسول دیناروند در مراسم معارفه خود به عنوان ریاست جدید سازمان غذا و دارو؛ با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، وزارتخانه‌ بزرگی است و کاستی‌های بزرگی نیز دارد، اظهار داشت: متاسفانه این وزارتخانه همیشه از نگاه اعتبار و منابع در سختی بوده و انتظار مردم و مسئولان نیز همواره بالاتر از توان وی بوده است.

اما امیدواریم شاهد تحولات جدیدی در وزارت بهداشت باشیم. دولت با تمام وجود خواستار حمایت از آقای هاشمی برای حل مشکلات نظام سلامت است. تاکنون نیز بخش عمده‌ای از تصمیم‌گیری‌ها برای حل مشکلات در حوزه دارو در هیات دولت انجام شده است و اکنون فرصت خوبی پیش آمده است تا بتوانیم با وجود حمایت دولت، مشکلات را هر چه سریعتر حل کنیم.

دیناروند با بیان اینکه مهم‌ترین هدف و برنامه ما برای حوزه دارو در سال ۹۲، بازگرداندن آرامش به بازار دارویی کشور است، عنوان کرد: مردم نباید نگرانی داشته باشند و برای تهیه دارو در رنج و عذاب قرار بگیرند.

رئیس سازمان غذا و دارو ضمن ابراز قدردانی از آقای هاشمی برای اعتمادی که به وی کرده است، عنوان کرد: واقعیت حال حاضر دارو، سخت و قبول مسئولیت اداره آن سخت‌تر است. اما توفیقی است که برای خدمت‌گذاری مجدد به مردم در دولت تدبیر و امید فراهم شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه با همه توان امور دارویی کشور را پیگیری خواهم کرد، عنوان کرد: انجام وظیفه در وزارت بهداشت، باعثافتخار من است و گذشته آقای هاشمی، مدیریت، توانمندی، صداقت و پاکی وی را به اثبات می‌رساند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به حوزه غذا نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه غذا با وضعیت نامناسبی روبرو هستیم و باید ایمنی و سلامت فرآورده‌های غذایی که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته بود، تامین شود که این امر را نیز با برنامه‌های بلندمدت پیگیری خواهیم کرد.

وی به ضرورت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بر مبنای سلامت محوری اشاره کرد و افزود: اگر هم بناست از تولیدکنندگان حمایت کنیم، نباید نگاه صرف به اقتصادی داشته باشیم. نباید دست به تصمیماتی بزنیم که سلامت مردم را به مخاطره بیندازد. البته نباید بنگاه‌های اقتصادی نیز ضربه ببیند. باید ثبات را حاکم کنیم و شفافیت در کار داشته باشیم.

رئیس جدید سازمان غذا و دارو، ضمن تاکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند سلیقه‌ای اعمال مدیریت کند، خاطرنشان کرد: لازم است شفافیت و پاکی به سازمان غذا و دارو بازگردد.

امروز شنبه ۹ شهریور با حضور وزیر بهداشت مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد که بر این مبنا رسول دیناروند، استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در دوران وزارت کامران باقری لنکرانی نیز مسئولیت معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت را به عهده داشت و در دولت دهم نیز رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود به عنوان رئیس سازمان جدید غذا و دارو جایگزین عباس حاجی آخوندی شد.