فرزندزدایی، تهدیدی جدی برای خانواده‌های امروزی

به گزارش افکارنیوز،" نازخند صبحی " با بیان این‌که نداشتن فرزند، خطری است که خانواده‌ها را به شدت تهدید می‌کند، افزود: این امر به توسعه اجتماعی جامعه آینده هم خسارات جبران‌ناپذیری وارد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از زوج‌های جوان بر این باور تأکید دارند که هزینه زندگی بالا است و نباید بچه‌دار شد. این گونه تصمیم‌ها نه تنها موجب کاهش نیروی انسانی می‌شود، بلکه در مجموع می‌تواند توسعه اجتماعی را با بحران مواجه کند.

نویسنده کتاب " طلاق؛ تهدیدها و فرصت‌ها " در ادامه با بیان این‌که به دنبال چنین تصمیم‌گیری‌ها خانواده دچار تزلزل شده و آسیب‌پذیر خواهد شد، اظهار کرد: بی‌تردید، با این رویکرد آمار طلاق نیز رو به افزایش خواهد بود. همچنین علاوه بر درهم ریخته شدن خانواده‌ها در پی طلاق، تنهایی زوجین مطلقه نیز روان‌پریشی و مشکلات عدیده دیگری را به وجود می‌آورد.

صبحی با یادآوری اینکه اگر زوجین فرزندزدایی داشته باشند، به تدریج تعهدشان به یکدیگر از بین رفته و به تنهایی دوران کهولت منجر خواهد شد، ادامه داد: تفریحات بیرون از خانه، تورم، بیکاری، هزینههای سنگین ازدواج و مهریههای بیقاعده از جمله علل افزایش سن ازدواج و فرزندزدایی بهشمار میرود و این در حالی است که نباید فراموش کنیم که فرزند نعمت است و زوجین نباید خود را از داشتن این نعمت محروم کنند.