۱۰ نکته کاربردی برای استفاده از نقشه گوگل

به گزارش افکارنیوز، نقشه گوگل مانند دیگر خدمات جستجوی این شرکت از محبوبیت بالاتری میان نقشه های اینترنتی برخوردار است. اما در دنیای وب هیچ امری دائمی نیست مگر روزآمد باشید. اپل با اخراج نقشه گوگل و ارائه جانشین آن وارد جنگی شد که پیش از‌ آن تنها دو هماورد بزرگ داشت: بینگ و گوگل. نوکیا هم با نقشه اختصاصی خود حرف هایی برای گفتن دارد. هریک از اینها برای از گود بیرون راندنِ حریفان، باید بکوشند خدمت بهتری به مصرف کنندگان ارائه دهند.

گوگل با اصلاحات اخیر سعی کرده چهره متمایزی از خدمت نقشه خود به نمایش بگذارد. به این بهانه ۱۰ نکته کاربردی برای استفاده بهتر از نقشه گوگل گرد آورده ایم که در ادامه مطلب می توانید از آنها مطلع شوید.

۱ - جستجوی هوشمند

یکی از تغییرات عمده نقشه گوگل ۲۰۱۳، دل کندن از زرق و برقِ حواشی نقشه و جایگزین کردنِ همه آنها با یک جعبه جستجو ست. درست مثل معادل آن در صفحه جستجوری سایت گوگل، این جعبه هم بیش از آنچه فکرش را بکنید باهوش است. برای امتحان این کوئری را امتحان کنید Hospitals, Tabriz, Iran. حتی می توانید با وارد کردن مختصات طول و عرض جغرافیایی محل مورد نظر دنبال آن بگردید و مسیر خود به آنجا را پیدا کنید. در همان حالی که تایپ می کنید نقشه گوگل هم با پیشنهادهای خود برای رسیدن به کوئری مطلوب به کمک شما می آید.

۲ - جستجوی محلی

وقتی در مرحله اول به یک محله رسیدید، می توانید با اضافه کردن چند کوئری، نشانی دقیق را پیدا کنید. می توانید با زوم‌پیش(Zoom in)، جزئیات نقشه و زوم‌پس(Zoom out)، مناطق بیشتری را از نظر بگذرانید. در ضمن بعد از این می توان نتیجه جستجوهای انتزاعی تری چون «Family Fun» یا «Indoor Activities» را هم از نقشه گوگل انتظار داشت.

۳ - همه چیز را ببینید

اگر می خواهید همه اطلاعاتی که گوگل از یک محله‌ی به خصوص دارد را مشاهده کنید کافی ست روی منطقه مورد نظر زوم کنید، سپس نوشته های داخل جعبه جستجو را پاک کرده، یک علامت ستاره(*) وارد کنید و دکمه Enter را بزنید.

استفاده از ستاره، روش خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر از مناطقی ست که پیش تر به آنجا نرفته اید. با این روش نقشه گوگل را مجبور می کنید مکان های ثبت شده را بدون شخصی سازی نتایج به شما نشان دهد.

۴ - مسیریابی

نقشه گوگل بسته به اینکه از کجا به کجا می روید گزینه های مختلفی به شما پیشنهاد می دهد. اگر از مسیر خاصی می خواهید به مقصد برسید باز گوگل راهکاری برای شما دارد؛ نشانگر را روی مسیر مشخص شده با رنگ آبی حرکت دهید تا نقطه های سپید ظاهر شوند. حالا می توانید از جایی که به تغییر مسیر نیاز دارید نقطه سپید را برداشته و روی جاده مورد نظرتان قرار دهید. خودِ نقشه، باقی کار را می کند و اطلاعات مسیر جدید را به آگاهی شما می رساند.

در بالا همان طور که می بینید از مسیر مورد نظر خود، به مقصد کتابخانه ملی می رویم.

همچنین با کلیک روی Step - by - step می توانید به جزئیات مسیر حرکت دست یافته و با قدم به قدم دنبال کردنِ آن، به مقصد برسید.

۵ - OK Maps

با وارد کردن عبارت بالا در جعبه جستجو می توانید نقشه و مسیری که جُسته اید را به صورت آفلاین در تلفن خود ذخیره کنید تا در هنگام ضرورت از آن استفاده نمایید. این ویژگی به خصوص در سفر و در شرایطی که به اینترنت سلولی دسترسی ندارید بسیار کاربردی و مفید است.

۶ - اشتراک گذاری مکان ها

گوگل هنوز امکان اشتراک گذاری را به نقشه جدیدش نیاورده و فعلاً باید این کار را با کپی کردن URL انجام دهید.

۷ - دوبار - تپ برای زوم کردن

وقتی از تلفن خود برای مسیریابی استفاده می کنید کمتر پیش می آید که هر دو دستتان آزاد باشد، اما در این صورت هم می توانید زوم‌ به پیش و پس کنید؛ کافی است روی صفحه دوبار تپ کنید ولی بعد از تپِ دوم، انگشت خود را بر ندارید، در همان حال با بالا بردن انگشت می توانید زوم‌پیش و پایین آوردن آن زوم‌پس کنید. این روش برای هر دو نسخه اندروید و iOS نقشه گوگل جواب می دهد.

۸ - از گوگل پلاس هم استفاده کنید

اگر قصد پیدا کردن رستورانی خوب را دارید ولی نمی دانید کدام یک از رستوران های روی نقشه را انتخاب کنید، گوگل راهکار مفیدی برای شما دارد. در همان جعبه جستجو عبارت by: Circles را وارد کنید تا از نظرات دیگران درباره آنها مطلع شوید یا اینکه روی رستورانی روی نقشه کلیک کنید و از منوی سمت راست، Reviews را انتخاب نمایید تا مستقیماً به نظرات مردمیِ مرتبط با آن مکان فرستاده شوید.

۹ - نشانی پستی را هم پیدا کنید

هرچند این ویژگی در ایران کاربردی ندارد ولی به هر حال اطلاع داشتن از آن هم بی ضرر است. کافی است جعبه جستجو را خالی کنید و بر روی خیابان یا هر مکان دیگری روی نقشه کلیک کنید تا از نشانی و شماره پستی آنجا مطلع شوید.

۱۰ - نقشه کشی گوگل را خودتان در دست بگیرید

گوگل امکانی به نام Map Maker در اختیار کاربرانش قرار داده تا بتوانند در غنا بخشی به نقشه این شرکت موثر باشند. شما می توانید با استفاده از این ویژگی، مکان هایی که در نقشه جای شان را خالی می دانید، به آن اضافه کنید یا اگر اشتباهی در نقشه وجود دارد، اصلاحش نمایید.

توصیه می کنیم به نقشه گوگل که دستی هم به سر و روی آن کشیده شده سری بزنید و آنچه در این مطلب گفتیم را به خوبی یاد بگیرید. مطمئن باشید با وجود سرعت کم اینترنت، باز هم می تواند کمک حالتان باشد.