به گزارش افکارنیوز، موسی متوسلین ظهر سه شنبه در کارگروه فرهنگی استان زنجان با اشاره به آخرین تحولات جمعیتی استان در سال گذشته و پنج ماهه اول سال‌جاری افزود: با توجه به آمار موجود عمده جمعیت استان در سن ازدواج قرار دارند که لزوم توجه این کارگروه و به تبع آن مسئولان مرتبط با این امر باید به طور ویژه‌ای برای تسهیل در امر ازدواج جوانان معطوف شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار نفر آمار جمعیتی استان زنجان است که از این میزان بیش از ۵۰ درصد را مردان و بیش از ۴۹ درصد را زنان در رده‌های سنی مختلف به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: با توجه به اعلام ثبت‌احوال کشور استان زنجان با ثبت ۱۸ هزار و ۴۸ واقعه ازدواج در سال گذشته توانست رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد که بعد از زنجان استان‌های اردبیل و کردستان قرار داشتند و همچنین استان‌های کرمان، البرز و تهران در رتبه‌های آخر این دسته‌بندی جای گرفتند.

متوسلین تاکید کرد: با توجه به روند رشد جمعیتی سال‌های اخیر اگر همین روند ادامه پیدا کند طی ۳۰ سال آینده شاهد بروز مشکلاتی در کشور خواهیم بود که از آن جمله جمعیت مسن کشور خواهد بود که نه تنها منشأ اثر در جامعه نیستند، بلکه هزینه‌های بهداشتی و اجتماعی آن‌ها بر بودجه کشور تحمیل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بر اساس نرخ طلاق استان زنجان به همراه پنج استان دیگر در جایگاه دوازدهم قرار دارد و بر اساس آمار موجود ۲۰ درصد طلاق‌ها در یک‌سال اول ازدواج و ۶۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول صورت می‌گیرد.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان تصریح کرد: با برنامهریزیهای لازم و فرهنگسازی برای استفاده از تجربیات بزرگترها و همچنین استفاده از مشاورههای متعهد میتوان آمار این دوران گذر را به حداقل کاهش داد.