انتقال پروازهای حج از بعد از محرم به فرودگاه امام(ره)

به گزارشافکارنیوز،سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در ارتباط با انتقال پروازهای حجاج به فرودگاه امام گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته میان دستگاه‌های مرتبط و موافقت مسئولان حج قرار بر این شد که این دوره اعزام به حج دوره پایانی اعزام‌ها از فرودگاه مهرآباد باشد.

وی ادامه داد: بنابراین بعد از ایام محرم اولین پروازهای عمره ما از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.

احمدی‌مقدم با اشاره به نواقصی که ممکن است فرودگاه امام(ره) داشته باشد گفت: نواقص در عمل مشخص می‌شود و زمانی که ما کار را آغاز کردیم به تدریج خود را نشان می‌دهد و ما نیز آنها را برطرف می‌کنیم.

وی اظهار داشت: ترافیک در ایام حج در اطراف فرودگاه مهرآباد بسیار سنگین است و حتی تعدادی از حجاج و مسافران از پروازها جا می‌مانند بنابراین به زائران این دوره توصیه می‌کنم که حتی‌المقدور از همراهان خود بکاهند.

فرمانده ناجا در مورد تشکیل برخوردها با بدحجابان در روزهای اخیر گفت: نیروی انتظامی وظیفه خود را انجام می‌دهد و انجام وظیفه نیروی ناجا ربطی به تغییر دولت ندارد و ناجا تنها مجری قانون است.

وی ادامه داد: ممکن است روش‌های برخورد ناجا تغییر کند و از روش‌های جدید برای ارشاد بدحجابان استفاده کند اما باید در نظر گرفت که تعدادی از بدحجابان با تذکر به راه راست برنمی‌گردند و باید با آنها برخورد جدی‌تری شود.

احمدی‌مقدم در مورد اینکه آیا دولت از ناجا درخواست کرده تا طرح امنیت اخلاقی متوقف شود گفت: دولتی چیزی به ما ابلاغ نکرده و حرفی هم نزده است و طرح‌های ناجا تعطیلی ندارد.

فرمانده ناجا در مورد تعامل با دولت جدید و جلسات برگزار شده با وزرای کشور ارشاد گفت: دولت در حال استقرار است و نباید انتظار زیادی از آن داشت و هم اکنون وزرا مانند وزیر کشور مشغول تعیین معاونان خود هستند و همانگونه که دولت اعلام کرده در این مدت کوتاه باید به مسائل اضطراری کشور بپردازند.

وی در ادامه از برگزاری جلسات مشترک با دولت استقبال کرد و گفت: حتماً در این جلسات شرکت خواهیم کرد.

احمدیمقدم در مورد اجرای امنیت اخلاقی در فرودگاههای کشور نیز گفت: فرودگاه نیز جز خاک این مملکت محسوب میشود اما ممکن است نحوه برخوردها در فرودگاهها به خصوص فرودگاههای بینالمللی متفاوتتر باشد چرا که مسافران خارجی با فرهنگ ایران آشنا نیستند و باید آنها را با فرهنگ ایران آشنا کرد.