پرونده بابک زنجانی درحال بررسی

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقیق و تفحص‌‌های کمیسیون انرژی از حوزه نفت، گفت: اکنون تحقیق و تفحصی درباره وضعیت فروش و مدیریت نفت در کمیسیون انرژی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه‌ تحقیق و تفحص دیگری نیز درباره آقای بابک زنجانی در دست بررسی است، تصریح کرد: در این خصوص توضیحاتی از بانک‌های طرف قرارداد آقای زنجانی، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و وزارتخانه نفت و اطلاعات خواسته شده است.

موسوی‌نژاد در همین زمینه اظهار داشت: قرار است برای پیگیری‌های بیشتر اگر تحقیق و تفحص‌های یادشده در کمیسیون انرژی به تصویب رسید، در صحن علنی مجلس مطرح شود؛ البته تاکنون درباره این تحقیق و تفحص‌ها در کمیسیون رای‌گیری نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز گفت: پرونده این شخص حدود هفت ماه قبل وارد کمیسیون شد که در زمان بررسی این پرونده از برخی شخصیت‌های وزارتخانه‌‌های نفت و اطلاعات دعوت شد تا مباحثخود را در این باره بیان کنند.

وی با اعلام اینکه برای مباحثمربوط به فروش نفت کمیته ویژه‌ای در کمیسیون انرژی تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این کمیته مسئول پیگیری مباحثمرتبط با فروش نفت و پرونده آقای زنجانی است که در صورت تایید کمیسیون وارد صحن خواهد شد.

موسوینژاد با اعلام اینکه کمیته ویژه کمیسیون انرژی بیش از سه ماه قبل تشکیل شده و در حال فعالیت در مباحث مرتبط با حوزههای نفتی است، تصریح کرد: باید بررسیهای لازم در این کمیسیون صورت گیرد تا در صورت موافقت اعضا تفحص را انجام دهیم.