در جامعه ایران نه حجابی وجود دارد و نه رفتار و هنجاری

به گزارشافکارنیوز،بیژن نوباوه در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد برخی اعضای نیروی انتظامی با افرادی که مصداق بدحجابی هستند با تاکید بر اینکه افراد بی‌حجاب و بدحجاب خلاف قانون عمل می‌کنند و کارشان مصداق جرم است؛ در پاسخ به پرسشی درباره برخورد فرهنگی با این مسئله اظهار کرد: هرکس در هر کشوری باید به قانون کشورش احترام بگذارد باید با کسی که نقض قانون می‌کند برخورد کرد؛ اینکه برخورد فرهنگی شود خوب است، اما برخورد فرهنگی ربطی به این ندارد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی در حالی که افراد بدحجاب را در کنار خودفروشان قرار داد گفت: برخورد فرهنگی کار رسانه‌هاست. نیروی انتظامی نمی‌تواند کار فرهنگی کند. باید مجرمی را که کنار خیابان ایستاده و خودفروشی، بی‌حجابی، یا هنجارشکنی می‌کند دستگیر کند؛ حالا ما بیاییم روشنفکر بازی در بیاوریم، نتیجه‌اش چیزی می‌شود که الان می‌بینیم الان چیزی به نام حجاب در جامعه وجود ندارد.

وی درباره نحوه برخورد برخی از اعضای نیروی انتظامی با افراد بدحجاب، گفت: نیروی انتظامی آخرین حلقه ارتباطی با این مسئله است خود نیروی انتظامی، از خودش قانون نمی‌گذارد. اما ما متاسفانه نیروی انتظامی را نوک حمله گذاشته‌ایم در حالی که وظیفه نیروی انتظامی برخورد قانونی است که این کار را هم انجام می‌دهد. اگر اشکالی است در قانون است. قانون می‌گوید کسی که مرتکب جرم می‌شود یا فاحشه کنار خیابان را باید دستگیر و تفهیم اتهام کرد که مرتکب جرم شده است.

نوباوه اضافه کرد: نیروی انتظامی موظف است با مصداق عینی جرم در جامعه برخورد کند، اما متاسفانه در بسیاری از موارد مظلوم واقع شده است، البته کم و کاستی هم دارد. باید بیشتر از این برخورد کند منتها با مجرم نه با هر کسی، ما هم ندیدیم با هرکسی برخورد کند. البته وضعیت جامعه را می‌بینیم همه نوع اتفاقی دارد می‌افتد، نه حجابی وجود دارد و نه رفتار و هنجاری، جز در قشری که واقعا به این مسئله اعتقاد دارد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: فساد آنقدر در جامعه زیاد است که همه انتقاد می‌کنند چرا نیروی انتظامی برخورد نمی‌کند. مثلا می‌بینیم روسری را به پشت سرشان می‌ببندند و پشت ماشین می‌نشینند با این مسئله باید چگونه برخورد کنیم؟ به او بگوییم خواهش می‌کنیم روسری سر کنید؟ این فرد جرم مرتکب شده است و باید با او برخورد شود. با یک قاچاق فروش چگونه برخورد می‌کنید کسی که هنجار جامعه را می‌شکند و جرم مرتکب می‌شود مجرم است؟

او خاطر نشان کرد: در اینکه برخورد فرهنگی خوب است هیچ شکی نیست ولی بحثبر سر این است که اینها مجرمند نگاه کنید در خیابان با چه کسانی برخورد می‌کند. اینها افراد بی‌ربط و نابابی هستند تازه نیروی انتظامی برخورد نمی‌کند که اگر برخورد می‌کرد وضعیت جامعه اینطور نبود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی و آمریکا هم اگر کسی کنار خیابان بایستد و خودفروشی کند با او برخورد می‌شود گفت: الان جامعه را به لجن‌زار کشیده‌اند. نیروی انتظامی باید بسیار بسیار قوی‌تر از این برخورد کند. به نظر من برخورد نیروی انتظامی خیلی ضعیف است و باید با مصادیق جرم برخورد کند.

نوباوه با طرح این مسئله که در ماشین‌ها و سینما‌ها کشف حجاب می‌کنند اظهار کرد: بحثفرهنگی همیشه باید باشد اما ماجرا این است که با کسی که مرتکب جرم می‌شود باید برخورد شود؛ فرقی هم نمی‌کند چه جرمی باشد؛ یک جرم، جرم آدم‌کشی است؛ یک جرم، دزدی است؛ یک جرم هم، جرم فرهنگی است. تفاوتی ندارند. اگر کسی نقض قانون کند در آمریکا هم باشد با او برخورد می‌شود.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه حجاب، قانون است گفت: باید با مصادیق جرم در هر لباس، شکل و عنوانی برخورد شود. این واقعیت جامعه است کسی هم که هنجارشکنی میکند و حجابش را بر میدارد مرتکب جرم شده و باید با او برخورد کرد.