به گزارش افکارنیوز، حسن قشقاوی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالات خبرنگار مهر، در خصوص بازگشت ایرانیان خارج از کشور به ایران تاکید کرد: با همکاری ناجا و معاونت نظام وظیفه ایرانیان مقیم خارج از کشور که مشکل نظام وظیفه دارند می توانند بدون هیچگونه مشکلی سالانه یک و یا دو بار به کشور سفر کنند.

وی تصریح کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند با قرار دادن یک وثیقه وارد کشور شوند و مدتی را در ایران باشند.

معاون کنسولی و حقوقی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص ورود افرادی که مشکلات غیر از بحثسربازی دارند، گفت: هر بخشی از کشور متولی خاصی دارد اما ما به عنوان بخش کنسولی اعتقاد داریم که هر ایرانی در سراسر جهان می تواند برای بازگشت به کشور به نمایندگی ها مراجعه کند.

قشقاوی تصریح کرد: ما به عنوان بخش کنسولی خوشحال می‌شویم که فرزندان این مملکت به کشور خود باز گردند.

ممنوع‌الورود نداریم

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر وضعیت افراد ممنوع‌الورود به ایران تاکید کرد: ما بحثی به عنوان افراد ممنوع‌الورود نداریم اما اگر شخصی جرمی کرده باشد در زمان بازگشت به کشور دستگاه های مربوطه به کار او رسیدگی خواهند کرد.

معاون کنسولی و حقوقی وزارت امور خارجه، گفت: این قانون ربطی به داخل و یا خارج از کشور ندارد اگر فردی دارای تخلف به طور مثال چک برگشتی باشد به طور حتم باید پاسخگوی کار خود باشد.

خلیج فارس نام تایید شده سازمان ملل و یونسکو است

قشقاوی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص استفاده از نام جعلی لیگ فوتبال امارات، گفت: به تمام نمایندگی های خود در سراسر کشور گفته ایم که اگر به هر دلیل در هر کشور حتی روزانه ۱۰ مرتبه نام جعلی برای خلیج همیشه فارس به کار برده شود شما باید ۱۰ نامه اعتراض آمیز برای مسئولین آن کشور ارسال کنید.

وی تاکید کرد: نام خلیج فارس تایید شده سازمان ملل و سازمان یونسکو است.