چهارشنبه, ۱۳ شهریور, ۱۳۹۲
صفحه کلید

برای اکثر کاربران دنیای تکنولوژی کثیف شدن صفحه کلید امری رایج است که می‌تواند برروی عملکرد آن تاثیری منفی داشته باشد. اما برای داشتن یک صفحه کلید تمیز چه باید کرد؟

اولین موجودات آزار دهنده برروی صفحه‌کلید گرد و غبارها هستند برای خلاص از شر این کثیفی‌ها می‌توانید از یک برس نرم استفاده کنید تا از شر گرد و غبارها خلاص شوید.

اگراز طرفداران پر و پا قرص گفت‌وگوهای اینترنتی هستید علاوه بر گرد و غبار، جرم‌ها هم روی کلیدهای صفحه کلید را می‌پوشانند. برای از بین بردن این جرم‌ها دو راه در پیش رو دارید؛ اول استفاده از جرم‌گیرهای مخصوص لوازم الکترونیکی و دوم استفاده از الکل ایزوپروپیل. با استفاده از گوش پاک‌ کن می‌توانید با کاربرد از این موارد صفحه کلید خود را بیشتر جلا دهید.

حال نوبت به کثیف‌ ترین قسمت یعنی زیر صفحه کلید است ابتدا با وسیله‌ای مانند پیچ گوشتی یا چاقو کلیدها را از جایشان دربیاورید. مواظب باشید با دکمه‌ها چندان خشمگین برخورد نکنید؛ چراکه غیرقابل استفاده خواهند شد. سپس گرد و غبار زیر صفحه کلید را با حوله، جارو برقی و غیره پاک کنید. اگر تک‌ تک کلیدها کثیف هستند می‌توانید از مسواک برای تمیز کردن آن کمک بگیرید.

همچنین اگر زیر کلیدها جرم گرفته، از پاک کردن برای از بین بردن آنها استفاد کنید. در پایان کار هنگام قرار دادن کلیدها برروی صفحه کلید دقت کنید میلهها در جای مخصوص خود قرار بگیرند.