اعتراض وزارت بهداشت به تبعیض وامها

به گزارشافکارنیوز،فرهاد جعفری گفت: سال تحصیلی جدید با خبرهای خوبی آغاز می‌شود البته به شرط آنکه اعتبارات و تخصیص آن از خزانه محقق شود تا بتوانیم سقف وام‌ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات قابل توجهی داریم، تبعیض میان وزارت علوم و وزارت بهداشت قائل می‌شوند و ما فکر می‌کنیم این تبعیض سهوی است و تلاش کرده‌ایم که برطرف شود به همین دلیل جلساتی را با مجلس در هفته آینده خواهیم داشت.

جعفری گفت: سازمان برنامه و بودجه(معاونت نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری) نیز جلساتی تشکیل داده و وزیر بهداشت هم نامه‌ای به معاون راهبردی ریاست جمهوری فرستاده که اعتبارات صندوق دانشجویان وزارت بهداشت افزایش یابد.

کاهش ۲۶درصدی اعتبارات صندوق دز سال جاری


رئیس صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی کشور تصریح کرد: اعتبارات صندوق رفاه وزارت بهداشت نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته است. نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌ایم و خواستار رسیدگی به آن هستیم.

وی ادامه داد: هر سال تعداد وام‌گیرندگان را افزایش می‌دهیم و همچنین سقف وام‌ها نیز بیشتر می‌شود به همین دلیل توجه خاصی به کمیت تسهیلات داریم چرا که ما خود را یک اداره معمولی نمی‌دانیم بلکه مراجعه‌کنندگان و مخاطبان ما فرهیختگان جامعه هستند.

جعفری افزود: کیفیت برای صندوق رفاه بسیار مهم است به همین دلیل امکانات الکترونیک برای تسویه حساب ایجاد کرده‌ایم تا بیش از ۳ تا ۴ دقیقه دانشجو معطل نشود.

وی گفت: زمانی که پول در حساب‌ها است و دانشجو برای دریافت وام تقاضا دارد رکوردی را ثبت کرده‌ایم که بیش از ۳ تا ۵ روز بیشتر طول نمی‌کشد تا وام در حساب دانشجو واریز می‌شود اما بهتر است در کنار این کیفیت پول هم داشته باشیم و نیازمند توجه بیشتر مجلس و مسئولان بودجه دولت هستیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی کشور از افزایش وام حج و عتبات عالیات برای دانشجویان علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: وام حج و عتبات سال گذشته ۳ میلیون ریال بود که اکنون به ۵ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی افزود: دانشجویان متقاضی حج یک بار می‌توانند از این وام استفاده کنند و با توجه به سرانه‌ای که به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده می‌شود هر سال سهمیه دانشگاه‌ها متفاوت است.

جعفری ادامه داد: البته صندوق رفاه دانشجویان تعهد میکند وام عتبات عالیات را به هر تعدادی از دانشجویان علوم پزشکی کشور که میخواهند به سفر حج بروند مهیا کند.